Fra Italia til Norge: - Jeg får komme til den beste klubben i Norge!

Midtbanetalentet Alwande Roaldsøy har skrevet under på en treårskontrakt med Molde Fotballklubb!

Administrerende direktør i klubben Øystein Neerland bekrefter at midtbanetalentet Alwande Roaldsøy er klar for Molde. 19-åringen har signert en treårskontrakt med klubben, og blir dermed årets fjerde signering.

- Vi er veldig fornøyd med å få Alwande på plass. Vi har jobbet en stund med å få det her til, så at han endelig har signert for Molde Fotballklubb er veldig kjekt. Dette er en særdeles interessant spiller som de siste tre årene har vært i akademiet til Atalanta, og tar med seg erfaringene der i tillegg til at han har vært jevnlig på norske u-landslag. Dette er en ung og spennende spiller som passer godt inn i vår profil, sier Neerland.

Stortalentet ble tidlig introdusert for seniorfotballen, og allerede da han fylte 15 fikk han debuten i 3. divisjon med Drøbak-Frogn. Imponerende spill i debutsesongen ble han snappet opp av den italienske storklubben Atalanta i 2020. Årene i akademiet i Atalanta endte uten offisiell kamp for laget i Serie A, men Roaldsøy har trent med A-laget gjentatte ganger. Nå flytter han tilbake til Norge, og er klar tre år for de blåhvite.

- Molde er en veldig fin klubb, og et riktig steg for meg. Jeg får komme tilbake til Norge og spille seniorfotball. Det er perfekt at jeg kan komme til den beste klubben i Norge, sier nysigneringen.

Skjermbilde 2024-01-11 kl. 15.05.00.png
Alwande Roaldsøy på plass med G19-landslaget i forkant av EM på Malta. Foto: Geir Olsen / NTB

Den høyreiste midtbanespilleren spiller primært sett i den dype midtbanerollen, men kan også spille som indreløper. Roaldsøy har landskamper på alle u-lag, og i oktober i fjor fikk han debut på u-21 landslaget. likhet med Niklas Ødegård var han også en del av u-19 landslaget som kom til en imponerende semifinale i EM. Totalt står han med 26 kamper og 5 mål for alle u-landslag.

Vi i Molde Fotballklubb ønsker Alwande Roaldsøy hjertelig velkommen til klubben!