– Til alle i Molde-familien

2020 har satt spor i oss alle. Det har vært et år hvor vi har endret vaner og har blitt satt på prøve. Aldri har vi vært så flinke på å vaske hender og holde avstand, men heller ikke vært så lite sammen som i år. I år har mange ofret mye. Store begivenheter hvor vi ofte samles mange, har blitt begrenset til noen få. Bryllup, konfirmasjoner og til og med begravelser har måttet skje uten at vi har kunnet samlet mange. Det har vært vondt. Likevel har vi gjort det sammen – for å kunne møtes igjen. For å kunne besøke foreldre og besteforeldre, samles på kafeer, restauranter, konserter, familiebegivenheter – og fotballkamp.

Vi som jobber med det viktigste av det minst viktige, fotballen, har kjent på samholdet og kjærligheten til klubben selv om vi ikke har fått hatt full stadion. Samtidig vet vi at det å kunne glede seg til å se kamp sammen med kompiser eller familie er viktige lyspunkt for mange. I år har dette lyspunktet stort sett skjedd foran TV-en. Det er ikke det samme som å ha dere på stadion! Gradvis ble det åpnet for 200, så 600 – og forhåpentligvis kommer vi nærmere full stadion etter hvert som vaksinen kommer på nyåret. Vi har savnet dere så inderlig! Vi spiller fotball for publikum, og gleder oss til å ha dere tilbake i hopetall!

I Molde har vi stått på, kampene har kommet tett i år. Vi stod distansen godt, spillerne har levert! Sammen med dere tok vi sølv i Eliteserien, samtidig som vi avanserte fra gruppespillet i Europa League.Det var fantastisk å oppleve stemningen i garderoben etter at vi gikk videre i Wien. Nå venter Hoffenheim i 16-delsfinale i februar. Molde er en liten by og kanskje også lite lag i europasammenheng. Du kan si det er David mot Goliat i enkelte kamper. Likevel gjør vi det sammen. Sammen er vi sterke, sammen kan vi skape store øyeblikk.

Vi i Molde ønsker å takke dere.
Takke for at dere beholdt sesongkortene, dere er verdens beste supportere!
Takke alle samarbeidspartnerne som står sammen med oss!
Takke våre beste venner -  Stadions venner som står på for klubben!
Tusen takk også til Kjell Inge og Bjørn Rune som har vært fantastiske medspillere gjennom mange år. Molde Fotballklubb er på mange måter en stor dugnad fra publikum, samarbeidspartnere, frivillige og eiere.

Vi takker dere for året som gikk, ønsker dere en riktig god jul – og gleder oss til å se dere på Aker Stadion neste år! Ta vare på hverandre.

Hilsen Erling og alle i Molde Fotballklubb