– Lykke til videre, Chima!

Angrepsspiller Daniel Chima Chukwu er solgt til kinesiske Taizho Yuanda FC.

Nigerianske Daniel Chima Chukwu (28) kom til Molde første gang i 2010 fra Lyn FC. Han spilte i klubben ut 2014-sesongen. Før han ble solgt til SH Shenxin i Kina og gikk deretter videre til Legia Warzawa i Polen.

Før 2018-sesongen kom han tilbake til Molde, han scoret 6 mål på sine 13 kamper den sesongen. Totalt har Chima spilt 137 offisielle kamper for Molde, og scoret 44 mål. Den siste kampen han har spilt for Molde var borte mot Sandefjord i november 2018.

Chima har bidratt til å vinne tre seriemesterskap og to cupgull med Molde.

– Chima har gjort en kjempejobb for Molde, og han har i flere perioder vært en utrolig bra spiller for klubben. Chima er en veldig fin fyr, og har en stor plass i hjertet til mange MFK-supportere både på grunn av prestasjonene på banen og måten han har opptrådt på, sier administrerende direktør Ole Erik Stavrum.

Forrige sesong var han på utlån til Heilongjiang Lava Spring, og han hadde et halvt år igjen av kontrakten med Molde når han nå ble solgt til Taizhou Yuanda FC.

– Chima har på mange måter vokst opp i Molde, og føler seg hjemme her. Han har høstet stor anerkjennelse for innsatsen i klubben, og vi ønsker han lykke til videre i karrieren, sier Stavrum.