– Jeg har fått en ny start

Thomas har vært rusfri i 10 år, nylig fått jobb i Obs BYGG, og er en meget viktig spiller for vårt gatelag!

Bli kjent med Thomas, som har vært rusfri i nå 10 år.

– Thomas kom inn som en ganske beskjeden person. Var ikke så veldig høylydt, og gjorde ikke så mye ut av seg. Han er faktisk en av de som har dukket opp mest på trening! Det sier Gatelagets trener, Knut Olav Rindarøy.

Gatelaget er et tilbud for alle som har eller har hatt utfordringer knyttet til rus og eller psykisk helse. Med mål om et bedre liv som vektlegger begrepene Modighet, respekt, felleskap og glede. Tilbudet er rusfritt.

Thomas har nå kommet seg i fast jobb hos Obs Bygg, en samarbeidspartner av Molde Fotballklubb.

– Da vi startet opp gatelaget i fjor så var det en av de tingene vi skulle jobbe med, sier Knut Olav.

– Når du går på Gatelaget så får du rutiner, og treffer andre folk i samme situasjon. Det blir et samhold og man glemmer litt av det som er vondt. Da jeg var liten hadde jeg tenkt å bli fotballspiller. Det ble jeg, sier Thomas.