– Jeg er i mye bedre form nå

Etzaz Hussain har brukt skadeperioden til å ta nye steg og har forbedret seg å mange områder. Nå melder han seg klar til tjeneste i eliteserien.

Midtbanespiller Hussain spilte en stor rolle og var en viktig brikke i laget forrige sesong, og viste sine kvaliteter i treningskampene i vinter før han ble skadet.

– Jeg fikk skuldra ut av ledd i en treningskamp, noe jeg har gjort flere ganger før. Vi tok bilder av skuldra og ble enige om at det beste var å stramme den opp litt slik at den ikke går ut av ledd i annenhver kamp, sier Etzaz Hussain.

I flere måneder har han vært på sidelinjen, men den siste tiden har han trent for fullt.

– Jeg har brukt tid på å bli trygg på skuldra i spill på banen, og har trent for å bli stadig bedre. Det har vært tungt i perioder, men det har gått bra. Jeg har benyttet tida til å forbedre meg på flere områder der jeg har hatt litt å gå på. Personlig mener jeg at jeg er i bedre form nå enn noen gang, sier Hussain.

Han har sett laget innta førsteplass på tabellen, og har fått to innhopp i eliteserien i de siste kampene og fikk spille 90 minutter mot Aalesund i cupen.

– Laget har levert bra i serien, men jeg mener at jeg har ferdigheter som kan styrke laget. Det har vært en bra Etzaz her tidligere, men dere skal forhåpentlig få se en enda bedre Etzaz nå når jeg er tilbake!

Søndag kl 20.00 kommer Brann på besøk til Aker Stadion. Sikre deg billett til storkampen HER!