– Hvis Ole var her, ville han ha vært stolt

Fredag morgen møttes Molde Fotballklubb og Manchester United på Aker Stadion.

Hjemmelaget tok initiativet i den første kampen under Molde Cup 2019. Til pause var det 1-0 til vertene. Men i andre omgang snudde G13-laget til Manchester United kampen med to fine scoringer.

– Resultatet betyr ingenting, dette er en fin utviklingsarena hvor spillere kan hente referanser, sier Molde-trener Magnus Strand.

Moldes målscorer Gustav Nyheim oppsummerte kampen slik:

– Vi spilte veldig bra i første omgang, men datt litt ned i andre omgang. Jeg håper det ikke er siste gang jeg scorer mot United!

Dave Bushell, Academy player liaison officer I Manchester United skryter av hjemmelaget.

– Molde spilte veldig bra, de spilte ballen veldig godt. Jeg tror ikke du får se tre så fine mål i samme kamp i løpet av hele sesongen. Det er en fantastisk erfaring for Molde-spillerne å møte Manchester United.

Han var begeistret over det han har sett så langt i Molde.

– Utsikten er fantastisk. Old Trafford har kanskje mer tiltrekningskraft på Ole (Gunnar Solskjær), men dette en flott stadion og jeg vet at han hadde en en fantastisk tid her. Hvis Ole var her ville han ha vært stolt av alle!