– En sulten gjeng som vil vinne

Erling Knudtzon sier samholdet i troppen er godt og at laget ønsker å ta tre poeng borte mot Odd.

Erling Knudtzon sier samholdet i troppen er god og at laget ønsker å ta tre poeng borte mot Odd.

Knudtzon kom til Molde før sesongen og oppsummerer sitt første halvår i blått på denne måten:

– Det har vært stigning i programmet. Det har tatt litt tid å komme igang skikkelig, særlig på grunn av noen skader i starten av sesongen som holdt meg tilbake og hindret meg fra å finne helt rytmen fra start. Men jeg har kommet meg mer og mer inn i laget og har fått bidratt mer. Men jeg forventer mer av meg selv enn jeg har fått vist, sier Knudtzon.

Høyrevingen har vikariert på høyre back de to siste kampene, en litt uvant posisjon selv om han har vikariert der tidligere i karrieren også.

– Jeg har jo fått bytta litt posisjoner, men det er slik fotballen er. Det er alltid artig å gjøre noe nytt! Men jeg var litt ekstra spent før kampen i Drammen, sier Knudtzon om kampen mot Strømsgodset.

Knudtzon sier han har funnet seg godt til rette i sin nye by.

– Ja jeg trives veldig godt i Molde. Det er en flott by, flott klubb, og alle menneskene her er veldig imøtekommende, så jeg føler meg godt etablert allerede. Samholdet i laget er godt, det er en sulten gjeng. Alle vil bli bedre, og det er givende å være med i et slikt miljø hvor alle vil vinne, sier Knudtzon.

Fredag kveld er det bortekamp mot Odd, som bare ligger fire poeng bak med to kamper mindre spilt.

– Odd borte er en spennende utfordring. Men er vi så gode som vi tror vi er, så tar vi den utfordringene. Det er slike kamper som er morsomme, vi ønsker å dra dit og ta tre poeng. Vi trenger trepoengere hele veien dersom vi skal nå ambisjonene våre om gull, sier Knudtzon.