– Det blir en veldig spesiell kamp

For første gang i livet skal Kristoffer Haraldseid spille for bortelaget på Haugesund stadion.

– Jeg gleder meg ekstremt masse. Jeg har mange gode minner og en god følelse der, som jeg skal ta med. Jeg har vært der i ti år, så det blir veldig spesielt å returnere og spille mot Haugesund for første gang i mitt liv. Jeg har familie og venner på tribunen og venner på motstanderlaget, så det blir en spesiell ramme rundt kampen, sier Haraldseid.

Haugesund har tradisjonelt sett hatt et godt grep på Molde, men nå skal Kristoffer Haraldseid sørge for at det blå vinner.

– Haugesund er ett av de beste lagene vi kommer til å møte i år på bortebane. De jobber hardt og har gode spillere i alle posisjoner, så det blir en tøff utfordring. Men hvis vi spiller en like profesjonell og voksen kamp som vi har gjort i det siste, så skal dette gå bra. Jeg kjenner dem, de kjenner meg - så satser jeg på å komme best ut av duellen, sier Haraldseid.

Han er godt fornøyd med serieåpningen i år. Med unntak av kampen i Bodø har laget sett solid ut.

– Vi har plukka godt med poeng så langt, og det beste av alt er at vi vet at vi har enda mer inne. Så når vi får ut det fulle potensiale blir vi enda sterkere!