VIKING NESTE!

SR-bank Arena står for tur! (foto: Haavard Hana/vikingfotball.no)

Etter forrige helgs 3-1 seier mot Tynset, i det som ble en slitekamp på en tøff bortebane for Molde kvinner - rettes blikket mot nye utfordringer og Viking FK. Viking har i flere år satset omfattende på kvinnefotball og vært nære opprykk til 1 divisjon ved flere anledninger, men ikke helt lykkes i de avgjørende kampene. På samme tid har de utviklet en rekke spillere til aldersbestemte landslag der flere har endt opp i Toppserie-klubber. Denne satsingen har blitt bygget opp over tid av flere dyktig personer, og de har prioritert å ha en utviklingsansvarlig ansatt i klubben over lengre tid, noe som åpenbart har betalt seg i form av en konstant produksjon av gode spillere.

Til årets sesong har de evnet å holde på de fleste av sine spillere og har hentet tilbake to spillere fra 1 divisjonslaget Klepp, både J19 landslagsspiller Vilde Bakke Andersen og mer erfarne Maria Sørenes har kommet inn og forsterket laget. Disse forsterkningene sammen med fjorårets angrepstrio i Sanne Lekven, Gina Ødegaard og Hanne Jakobsen (95 kamper og 96 mål) gjør at Viking fremstår som en klar kandidat til en topplassering i 2 divisjon avdeling 1.

I de to første kampene i sesongen har Viking møtt henholdsvis Bryne og Amazon Grimstad hvor begge kampene endte med 3 poeng til de mørkeblå fra Stavanger. Første serierunde endte med en fortjent 2-0 seier over Bryne, der Viking hadde kontroll på store deler av kampen, og målene der ble scoret av Sanne Lekven og Hanne Jakobsen. I kampen mot Amazon stanget Viking lenge, i en kamp hvor de skapte en rekke målsjanser uten at de evnet å score. Men i det 94 minuttet scoret lynvingen Karen Rygg Ims etter at Viking for endte gang hadde klart å spille seg igjennom Amazon sin venstre side, sterkt å vippe den i deres favør.

DSC08244.jpg
Sanna og Oda jakter nye muligheter mot Viking!

Enn så lenge er det ikke noen streamingavtale på plass for 2 divisjon og dermed er det dessverre ikke mulighet for å se denne kampen foruten live på stadion!