VI TRENER SAMMEN IGJEN!

«Av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste», skal en pave en gang ha sagt!

Spesielt i vanskelige tider er det viktig for «kropp og sjel» å ha noe annet enn det vanskelige å kunne bruke litt tid på. Derfor er det flott å se at klubber nå begynner å organisere treninger igjen.

Denne uke har også MFK Kvinner begynt med organiserte treninger i små grupper. Hovedtrener kan melde om motiverte spillere med godt humør. Det virker som spillerne har drevet bra egentrening i ukene som har gått. Som vi har vist på facebooksida har de også brukt tida til konkurranser og utfordringer fra hovedtrener.  Videonalyseverktøyet «Hudl» er også flittig i bruk!

Vi kan også melde om et par endringer i teamet. Keepertrener Helena Jònsdòttir har valgt å flytte tilbake til Island. Inn har Oliver Petersen kommet. Han er selv aktiv keeper og har kontrakt med A-laget. Velkommen skal du være!  Assistenttrener Sandra Vik er gravid og blir ikke så mye med framover, men vi håper å se deg med vogna på sidelinja fra høsten igjen!

Håpet videre nå er at virus-situasjonen globalt og lokalt skal vise bedring, og at vi dermed gradvis kan få ta tilbake hverdagen. Og med det også kunne komme i gang med det vi liker bedre enn å trene, nemlig kamper!!

Vi oppfordrer alle til å respektere rådene som myndighetene gir da det er summen av det som hver enkelt av oss gjør som til sammen kan gi oss mer frihet!