VELKOMMEN!

Alida Laureen Hagset, Ida G. Elshaug og Sunniva Forseth

Vi ønsker Alida, Ida og Sunniva velkommen. Alida var med oss en kort periode i det "koronaen" kom og det meste ble stengt ned, og så reiste hun for å tjene konge og fedreland. Vi er glad for at hun igjen satser fotball. Ida er et ungt og hardtsatsende keepertalent. Sunniva har flyttet på hybel for å satse fotball og gå på "toppidrett" ved Molde VGS. Vi har "intervjuet" spillerne for å bli litt bedre kjent med dem.

Fredag denne uka møter Molde FK Kvinner Træff i 2. divisjon. Aker stadion kl. 19.30, inngang 2. Dette blir et virkelig byderby! VELKOMMEN!!

I morgen, onsdag 25/8, er det jenterekrutteringsdag for jenter født 2013-2016  på Idrettsparken (gamle Molde stadion) kl. 17.00.  Dette er et felles opplegg for SK Rival, SK Træff og Molde FK. For påmelding og info, sjekk moldefk.no/bredde

VELKOMMEN!!

---------

Navn;  Alida Laureen Hagset

Hvor gammel er du?  20 år

Posisjon på banen?  Spiss

Du ble en del av Molde FK og Akerakademiet i fjor, men så kom "koronaen" og du forsvant inn i forsvaret? Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet igjen?  Jeg ville inn i Akerakademiet igjen fordi jeg  vet det er et sykt høyt nivå på alt der inne. Det er gode forutsetninger til å lære mye og utvikle seg som fotballspiller. I tillegg er miljøet veldig bra, med en kombinasjon av seriøsitet, vilje og samarbeid.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Jeg kommer fra Skotten. Tidligere klubber er Bryn I.L, Gossen I.L og SK Træff.

Skole/linje/jobb?  Jeg jobber på PT-bolig.

Har du et forbilde?  Jeg har aldri hatt noen bestemte, men Neymar, Messi og Ada Hegeberg har jeg fulgt litt ekstra.

Favorittlag?  Liverpool

Hva motiverer deg med fotball?  Etter 1 år uten fotball er savnet og det at jeg vil komme tilbake på topp noe som motiverer meg ekstra. Ellers er det å se gode resultater av den jobben som blir lagt ned noe som motiverer meg.

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det?  Mine sterke sider er at jeg har lyst til å prestere, flink i bakrom og komme foran mål. Det jeg vil bli bedre på er å jobbe hurtigere ned defensivt og selve presspillet. Jeg fokuserer ekstra på det jeg vil bli bedre på under trening og kamp. Tar også til meg råd fra både trenere og medspillere.

Ditt beste fotballminne?  Det må bli hele opprykkssesongen jeg hadde med SK Træff  fra 3.div til 2.div i 2018.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Ha det gøy, tren mye og sett deg mål.

----------

Navn;  Ida Gausetvik Elshaug

Hvor gammel er du?  15 år

Posisjon på banen?  Keeper

Du er ny i Molde FK og Akerakademiet, selv om du har vært på keepertrening og hospitert en del med oss. Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet?  Synes det har vært et bra opplegg og gode treninger fra første gangen jeg trente her. I tillegg veldig høyt nivå med gode spillere som gjør at man blir bedre selv.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Kommer fra Molde og spilt for SK Træff siden jeg startet med fotball

Skole/linje?  Bekkevoll ungdomsskole

Har du et forbilde?  Neuer og Messi

Favorittlag?  FC Barcelona

Hva motiverer deg med fotball?  Det som gjør meg motivert er følelsen når man redder en viktig ball som kunne vært avgjørende eller en 1v1 situasjon. Å se at hele laget fungerer sammen og ha det gøy på banen og spille.

Ganske god 1v1, rask i reaksjonen og har god treningsvilje. Det jeg vil bli bedre på er å spille meg ut under press, så da må man bare prøve og øve på trening slik at man presterer bedre på det under kamp.

Ditt beste fotballminne?  Beste fotballminne må være straffekonken under Dana-cup mot Snøgg.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Ikke være redd for å prøve på trening. Øve/trene mye og ha det gøy når man holder på.

----------

Navn;  Sunniva Forseth

Hvor gammel er du?  16

Posisjon på banen?  Venstre back og midtstopper

Du er ny i Molde FK og Akerakademiet? Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet?  Jeg vil utvikle meg som spiller, og Molde FK er en klubb jeg vet er gode til å følge opp og utvikle spillere.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Kommer fra Sunndal og har spilt for Grøa il og Sunndal.

Skole/linje? Toppidrett på Molde vgs

Har du et forbilde?  Medspillere på laget jeg spiller for inspirerer meg mest

Favorittlag?  Manchester United

Hva motiverer deg med fotball?  Mestringsfølelse, det å kunne klare noe man har øvd på lenge og alltid har drømt om å klare. Nye vennskap, samhold og det å vinne kamper motiverer også veldig mye.

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det?  Jeg er fokusert når det gjelder og har bra fotballforståelse. Jeg vil gjerne bli bedre på å ha et godt driv både med og uten ballen og det å orienterie meg før jeg får ballen. Fokuserer på dette på trening og egentrening.

Ditt beste fotballminne?  Norway cup 2019 med Sunndal

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Ikke være redd for å feile, og jobber du hardt nok så vil du bli betalt for den harde jobben du har lagt ned. Det viktigste er å ha det gøy og kose seg!