TRENINGSLEIR!

En herlig uke unnagjort!

Molde kvinner har tilbrakt den siste uken i Spania, nærmere bestemt Albir. Her har det blitt gjennomført 8 gode treningsøkter der laget har fått jobbet med mange ulike ting, alt i fra kultur til spillmodell - svært nyttig inn mot den kommende sesongen i 2 divisjon. Fra laget reiste 27 spillere og 4 ledere nedover til solfylte Spania der gjengen bodde på et hotell sentralt plassert i byen, med gåavstand (til tross for bratte bakker) til en god kunstgressbane som vi benyttet daglig.

tempImageY8vZLE.jpg
Vinnerlag på trening!

Hovedtrener August har følgende kommentar i etterkant av leiren:

"Prioriteringa i år har vært klar. Vi ønsket å dra på tidlig leir av to grunner:

1. Det er mye nytt i gruppa. Både nye spillere, og flere nye ansikt i støtteapparatet. Det var viktig for oss å prioritere å bli skikkelig kjent tidlig. Det føler jeg vi absolutt har blitt.

2. Vi ville jobbe hardt med hvordan vi skal se ut før treningskampene kommer. Denne turen har gitt oss gode muligheter til det, her har vi kunne gått gjennom ting både på video og på feltet, og varmen gjorde at vi kunne stå lengre på feltet enn vi kan i Norge på denne tiden av året. Vi er noen steg nærmere hvordan MFK Kvinner skal se ut.

Med det er vi godt fornøyd med grunnlaget vi har lagt i januar, og gleder oss til første treningskamp mot Fyllingsdalen kommende Lørdag. En meget spennende periode i vente!"

image1.jpeg
Fine forhold i Albir

For oversikt over treningskampene se denne siden.