TEAM 2023

"Vi går inn i 2023 med et svært kvalifisert team, der Molde kvinner skal ta nye steg inn i en spisset 2 divisjon som gir oss mange gode kamper. Dette vil overordnet gi en jevnere serie, sammelignet med tidligere og større konkurranse - givende for aller parter!

På samme tid går vi inn i en omfattende satsning her i Molde og det er svært gledelig at vi har fått på plass dette teamet, som allerede er godt i gang med treninger og planer for kommende sesong."

Leder kvinnefotball, Erlend Holmlund

Team 2023

Hovedtrener: August Ø. Nyland (ny)

August returnerer til Molde kvinner etter en periode hos Molde 2 og som trener for Hødd og Hødd 2. I han, får kvinnelaget en stor ressurs som bidrar inn på alle områder med sin rike erfaring fra MFK og kvinnesatsingen.

Trener/spillerutvikler: Mariken Kleppe (ny)

Mariken kommer fra en periode som trener for Heming sitt akademi, og har vært innom en rekke ulike klubber i Oslo-fotballen på aldersbestemt nivå. Tidligere har hun spilt for aldersbestemte landslag opp til J19-nivå og har spillererfaring fra Toppserien (les mer her (+ sak)

Trenerutvikler/trener: Kjell Arne Hestad

Tidligere hovedtrener Kjell Arne blir også med videre, denne gangen i en rolle som trenerutvikler og som en av trenerne rundt laget.

Keepertrener: William Fraser

William blir også med videre rundt laget som keepertrener og er en ung og lovende keepertrener som vi er glade for er med videre. Med sin spillererfaring fra HamKam 2 og Molde 2 har han gode referanser på keepertrener fronten.

Analyse: Markus Hersdal (ny)

Markus skal bidra for kvinnelaget med analyse og bistå trenerteamet i forbindelse med motstanderanalyse.

Fysisk trener: Thea Hirth (ny)

Thea kommer inn med sin bakgrunn fra NIH, der hun er utdannet idrettsfysiolog og vil følge opp den fysiske trening for laget igjennom året i samarbeid med trenerteam og fysio.

Fysio: Elin Kortner Lystad

Forsetter også i 2023 i rollen sin som fysio, Elin har vært med rundt laget i flere år og har svært mye erfaring innenfor ulike idretter. Bidrar stort med sin kompetanse innenfor sitt fagfelt.

Kitman/lagleder: Tor Melsæther

Tor blir med videre i 2023 og er en svært viktig ressurs for laget, hvor han bidrar på alle nivåer og er sentral i administreringen av laget.