GENERALPRØVEN GJENNOMFØRT!

I solskinnet på Color Line spilte vi generalprøve mot AAFK Fortuna!

I et fantastisk påskevær på selveste skjærtorsdagen gjestet Molde kvinner Color Line stadion for et oppgjør mot AAFK Fortuna. AAFK F har allerede startet sesongen og spilt 2 seriekamper, som endte henholdsvis med et knepent tap mot Kolbotn og en sterk seier borte mot Klepp - med påskefri fra seriespillet passet det bra for begge parter med en treningskamp denne dagen. Fra start satte de blå fra Molde et solid trykk på 1 divisjonslaget, som på sin side yppet seg frempå med flere farlige kontringer hvor Herdel Pedersen, som for anledningen spilte spiss, skapte flere farligheter.

Etter 28 minutter sto det 2-0 til AAFK Fortuna etter effektivt angrepsspill, men MFK svarte hurtig med en god kontring ledet an av Ida Warvik som via et veggspill med Eivor Ulvund, serverte et perfekt innlegg til Solveig Slemmen på bakerste stolpe som ofret alt for å sette ballen i mål, dermed sto det 1-2 etter 30 spilte minutter. 2-2 kommer etter at Frida Grønhella blir satt opp 1 mot 1 der AAFK F spilleren ikke henger med, Grønhella kom seg foran og scoret sikkert! I andre omgang scorer Fortuna 3-2 etter litt rufsete forsvarspill, før MFK utligner ved Vilde Aasprang etter en dødball. Totalt sett en godt gjennomført generalprøve hvor vi får testet oss mot meget kvalifisert motstand.

DSC07992.jpg
Målscorer Vilde Aasprang

Nå tar gjengen noen dager fri før vi ser frem i mot første seriekamp 15/04 mot Amazon Grimstad kl 18:00. For sesongkort og billetter følg linken nederst i denne saken. Følg med de neste dagene der det vil komme flere saker!

Kampfakta AAFK Fortuna - Molde

Treningskamp, 06. april. 2023

Color Line stadion, kunstgress

24 min.: 1-0

28 min.: 2-0

30 min.: 2-1, Solveig Slemmen

32 min.: 2-2, Frida Grønhella

49 min.: 3-2

55 min.: 3-3, Vilde Aasprang

Gult kort: Helena Nygård (Molde FK)

Laget: Mari R. Hasselknippe - Solveig Slemmen, Oda Bæverfjord, June Grønseth (Ingeborg Sætren fra 65), Vilde Aasprang, Elin Golmen - Sanna Mahle (Live Holten fra 75), Helena Nygård, Ida Warvik - Eivor Ulvund (Mia Settemsdal fra 65), Frida Grønhella (Andrine Endestad fra 75)

Du kan fortsatt sikre deg sesongkort til alle kampene i NM og 2 divisjon.