OPPDATERING FRA FYSISK TRENER

Thea i sitt element!

Thea Hirth er som kjent ny fysisk trener for kvinnelaget til Molde, her har hun skrevet noen tanker om oppkjøringen så langt:

"I januar var vi på treningsreise i Spania og la et godt grunnlag for sesongen, både fysisk, mentalt og sosialt. Det har vi bygget videre på. Nå er vi i midten av andre periodiseringsbolk og det legges ned solid arbeid i gymmen. Treningsvolumet er på vei ned og intensiteten på vei opp i tråd med planen. Samtlige jenter responderer godt på opplegget, noen med flere individuelle justeringer enn andre.

Som ny fysisk trener er jeg først og fremst imponert over laget – her er det evne til å jobbe, og sterk vinnervilje. Min største oppgave så langt har vært å systematisere treningsprogrammet, gjøre det digitalt og tilgjengelig, og involvere jentene mest mulig i egen fremgang. Dette har de raskt tatt eierskap til og det viser allerede resultater. Hvor mange løfter mer i markløft enn meg nå? De fleste.
Jeg forventet å komme til et profesjonelt og sultent lag, og det har stått til over forventning.

Videre har vi vanvittig gode treningsfasiliteter og ressurser rundt laget. En spesielt stor takk til fysio Elin. Sammen, én dag av gangen, blir vi bedre.

Mye er på plass nå som det er en liten måned igjen før sesongstart!

Det her er den sesongen som vi har prata om!"

Thea Weberg Hirth
Fysisk trener MFK Kvinner A