NYTT ÅR - FLERE NYE SPILLERE!

Live Holten og Ida Emilie Warvik

Molde FK Kvinner har tatt inn fire nye spillere nå på nyåret. To ble presentert i forrige nyhetssak. Det er gledelig å se at det gror godt i mange klubber, og at samarbeidet rundt jente- og damefotball ser ut til å fungere!  I dag presenterer vi Live Holten og Ida Emilie Warvik. De har begge vært tilknyttet Akerakademiet. Takk til Batnfjord IL for det gode arbeidet de har gjort og gjør, og for utfordringene disse to spillerne har fått på vegen!

Navn;  Live Holten

Hvor gammel er du?  14 år

Posisjon på banen?  Indreløper eller anker/sentral midtbane.

Du er ny i Molde FK og Akerakademiet? Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet?  Har lyst på nye utfordringer og har lyst til å utvikle meg på best mulig måte. Veldig gøy at jeg har fått muligheten til å bli med i Molde FK og Akademiet.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Kommer fra Batnfjordsøra, og har bare spilt for Batnfjord IL.

Skole/linje? 9. Klasse på Batnfjord skule.

Har du et forbilde?  Har ikke hatt bare ett forbilde, men flere. Bl.a Lionel Messi, Neymar og Thiago Alcantara.

Favorittlag?  Lett, Liverpool.

Hva motiverer deg med fotball?  Det som motiverer meg med fotball er at det er alltid gøy å spille. Jeg nyter hvert sekund ute på fotballbanen. Jeg har alltid lyst til å forbedre meg og å kunne utføre ting på en bedre måte.

Hva er dine sterke sider fotballmessig?  Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det?  Jeg er en duellsterk og rask spiller, god teknikk og en god lagspiller. Jeg er også flink til å tørre å ta kontroll. Akkurat nå jobber jeg mest med orientering og overblikk, touch, og gjenvinning av ball. Har mye egentrening både alene og med flere.

Ditt beste fotballminne?  Hydro Cup 2019 og KM i futsal med Elnesvågen J15 i 2019.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Tren bra og masse, og ha det gøy. Vær på banen når du har sjans og spill med venner. Husk og sette deg langsiktige og kortsiktige mål. Husk at du skal ha det bra både på og utenfor banen.

Navn;  Ida Emilie Heggem Warvik

Hvor gammel er du?  14 år

Posisjon på banen?  Midtbane

Du er ny i Molde FK og Akerakademiet? Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet?  Jeg har hatt ett ønske om å komme inn i Akerakademiet fordi jeg vil utvikle meg og bli best mulig.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Jeg kommer fra Batnfjordsøra og har spilt for Batnfjord IL.

Skole/linje?  Batnfjord ungdomsskole.

Har du et forbilde?  Ada Hegerberg.

Favorittlag?  Manchester United.

Hva motiverer deg med fotball?  Det som motiverer meg er å utvikle meg og kunne bli en bedre fotballspiller, da jeg også synes fotball er artig!

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det?  Mine sterke sider er at jeg er god med ball og god til og orientere meg. Jeg ønsker å forbedre pasningene mine sånn at de blir mer presise. Jeg arbeider mot dette gjennom egentrening.

Ditt beste fotballminne?  Mitt beste fotballminne er da jeg var i Batnfjord IL j13 og vi vant Hydro cup 2019.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Vær fokusert på trening, og bruk mye tid på egentrening! Lek mye med ball,  aller viktigst er å ha det gøy!