NYE SPILLERE PÅ PLASS

Helena Nygård og Juliane Bringsvor er klare!

Molde kvinner er stolte over å presentere to nye spillere klare for spill i den blå drakten i 2023 sesongen. Helena Nygård og Juliane Bringsvor kommer begge fra Hødd, hvor de i år var en del av 2 divisjonslaget.

"Helena kommer til oss etter flere år i Hødd som en ordentlig spielführer, og har tatt steg som gjør at jeg er helt overbevist om at hun vil gi oss mye. Juliane kommer inn som en robust fysisk stopper med svært god venstrefot, noe som kan gi oss en streng eller to ekstra å spille på, og har i likhet med Helena mye erfaring fra å spille i 2.Divisjon. Begge jentene går godt inn i vår filosofi om å rekruttere spillere vi tror kan nå høyere nivå, og nå handler det for oss om å få de inn i vår prestasjonsgruppe, noe som kommer til å gå veldig bra. Vi gleder oss! Samtidig er det svært artig at vi nå har blitt enige med to fra Hødd, en klubb med folk jeg har blitt svært glad i etter et opphold der. Takk til Ronny og Jesper for god kommunikasjon, og stor gratulasjon til herrene som nådde målet om opprykk til OBOS-ligaen!"

August Nyland, hovedtrener

Ørsta-jenta Helena har spilt 30 kamper for Hødd og scoret 7 mål igjennom hennes tid i den blå drakten. Juliane har i likhet med Helena spilt 30 kamper og scoret 1 mål for laget fra Ulsteinvik. Begge to vil i en overgangsperiode inn mot sommeren tilbringe deler av uken på hjemlige trakter og deler av uken i Molde.

"Helena og Juliane har trent med oss i MFK over en lengre periode der begge parter har blitt bedre kjent med hverandre og etter en god prosess har overganger kommet på plass. Disse jentene har forutsetninger for å utvikle seg til et høyere nivå sammen med oss i MFK - dette blir meget bra!"

Erlend Holmlund, leder kvinnefotball MFK

Vi ønsker de begge velkommen til Molde og laget!