NY SPILLER!

Mari Hasselknippe har signert!

Molde kvinner er svært glade for å ha signert Mari Hasselknippe (22) inn mot sesongen 2023. Mari har tidligere spilt i Lyn (med et utlån i Hønefoss) hvor hun til sammen har over 70 kamper på nivå 1-3. Der har hun jobbet sammen med svært gode keepere i hverdagen og har hatt en utmerket treningshverdag. Hun går inn i et keeperteam i MFK som den mest rutinerte og kommer til å bidra med sin erfaring for å videreutvikle de keeperne vi har i laget og naturligvis ta nye steg selv.

IMG-891.JPG
Klar for MFK!

Mari hadde følgende å si om sin motivasjon for å komme til byen og laget:

"MFK er en klubb som har satt igang en satsning på damelaget som jeg har fulgt med interesse fra før. Å få muligheten til å ta del i denne synes jeg er utrolig kult. Denne satsningen, profesjonaliteten og motivasjonen i laget er mye av grunnen til at å bli med Molde var det riktige valget. Det er en gruppe som virkelig viser at de vil noe, som jobber hardt og strukturert hver dag for å nå målene man har satt seg. Det gir meg motivasjon til å pushe meg det lille ekstra på hver økt, og kommer til å ha svært mye å si for min utvikling som spiller. Det er i tillegg en spillergruppe og et støtteapparat det er lett å være en del av, som jeg gleder meg til fortsettelsen på å samarbeide med."

Mari Hassel.jpeg
Fra tiden i Lyn (Foto: Billybonkers)

Mari skal kombinere spill i Molde kvinner med jobb i Akerakademiet for de unge lovende på FFO og SPU - gledelig at vi kan samarbeide internt i egen klubb. Hun skal også fullføre sine studier ved OsloMet igjennom året.

Leder for kvinnefotball, Erlend Holmlund med følgende kommentar:

"Mari kommer med erfaring fra toppfotballen og vi er meget glade for å ha fått på plass en solid keeper som tilfører oss mye, både på og utenfor banen. Vi er allerede godt i gang med pre-season der Mari har deltatt fra første spark på ballen, det gir oss gode forutsetninger for sesongen som kommer. En svært viktig signering for kvinnesatsingen til MFK."

Vi gleder oss til å ta nye steg sammen!