NY SPILLER PÅ PLASS!

Anniken Haagenrud er klar for Molde kvinner!

Anniken kommer til oss fra Vålerenga kvinner der hun de siste sesongene har spilt på rekruttlaget deres og har fått med seg 15 kamper i 2 divisjon for dem i tillegg til en rekke kamper på aldersbestemt nivå. Tidligere har hun også spilt i Kolbotn. Etter et kort treningsopphold her i Molde har vi blitt enige om en overgang og tar henne inn i troppen til A-kvinner. Til daglig går Anikken på Molde folkehøgskole og har begynt på den nylig oppstartede "Fotball Elite Kvinner" linjen deres, les mer om den her. En linje som er et samarbeid mellom MFK og Molde FHS for å legge til rette for jenter som ønsker å kombinere fotballspill på høyt nivå med et år på folkehøgskole.

Anniken hadde følgende kommentar til hvorfor hun ønsket å flytte til Molde og begynne med fotball hos oss:

"Jeg kommer til Molde på grunn av deres satsing på kvinnesiden og har fulgt med dem en stund og syntes den reisen de er på er noe jeg veldig gjerne vil være en del av, å hjelpe Molde til å bli en av landets best kvinnelag, i tillegg til at de har Norges beste fasiliteter. Molde er også veldig flinke på utvikling av spillere og jeg tror at jeg kan ta ypperlige steg her som person. Den første tiden har vært veldig bra, det er en fin gjeng her og dyktige trenere som har tatt meg godt i mot, så jeg gleder meg utrolig mye til det som kommer!"

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med Anniken og ønsker henne velkommen til byen og laget!