NY SPILLER!

Elin Golmen

Molde FK Kvinner har fått en ny spiller. Elin bor på Tustna, ei øy nord i fylket. Hun satser på å komme inn i toppidrettsklassen ved Molde VGS fra høsten, og da flytte hit. Hun er hardtarbeidende og lærevillig, og er en type som vi nok "må holde litt igjen"! Flere av gutta på Rival fikk i kamp for to uker siden merke intensiteten i hennes spillestil. Velkommen!!

Navn;  Elin Golmen

Hvor gammel er du?  15 år (2005)

Posisjon på banen? Midtbane

Du er ny i Molde FK og Akerakademiet? Kan du si litt om hvorfor du har hatt et ønske om å komme inn i Akademiet?  Har hatt lyst å komme inn for å bli en enda bedre fotballspiller. Her får jeg trene på et høyt nivå og spille med jenter med gode holdninger og mye treningsvilje.

Hvor kommer du fra, og hvilke klubber har du spilt for?  Jeg kommer fra Tustna og har spilt for Tustna IL, Dahle IL og Kristiansund BK.

Skole/linje?  10. klasse ved Tustna Barne- og Ungdomsskole.

Har du et forbilde?  Har mange forbilder, men kanskje spesielt Mason Mount og Eden Hazard.

Favorittlag?  Chelsea

Hva motiverer deg med fotball?  Det som motiverer meg er at jeg syntes det er kjempegøy å trene og spille kamper. Det å drible folk og kjøre luker, gir masse motivasjon. Å være en del av et lag i med og motgang er viktig, og det å vinne fotballkamper med laget er det beste som finnes! Det er også veldig motiverende å se på fotballkamper på TV, spesielt Chelsea.

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på og hvordan jobber du med det?  Mine sterkeste sider er at jeg har god nærteknikk, et godt driv med ballen og masse treningsvilje.  Noe jeg vil bli bedre på er å orientere meg og få
bedre oversikt over hvor både motspillere og medspillere er på banen. Dette jobber jeg med på egentrening og ved å ha  ekstrafokus på det på trening.

Ditt beste fotballminne?  Har spilt fotball lenge så det er flere, men kanskje sesongen 2019. Da samarbeidet vi i Dahle med Frei og Nordlandet og kom på 2. plass i J15 11er serien, selv om nesten alle på laget var 14 år.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?  Trene masse og holde på med ball flere timer hver dag. Tør og gå ut av komfortsonen og trene med spillere som er bedre enn deg selv. Så er det også viktig og vise fotballinteresse. Følg med masse på fotball på TVen!