MARS MÅNED

Foregående periode

Molde Kvinner har unnagjort enda en god treningsperiode med flere innholdsrike kamper i mars. Vi har i denne perioden fått jobbet med grunnspillet vårt og tar stadige steg fremover mot sesongstart.

Hovedtrener Kjell Arne Hestad med følgende kommentar til perioden: "Svært bra for laget at så mange av jentene melder seg i kampen om en plass i startelleveren. Det lover godt inn mot sesongstarten i april!"

Lørdag 26/03 spilte vi en treningskamp mot Herd i Stordal. Kampen endte til slutt 8-2 til oss og vi tar med en godt gjennomført kamp. Scoringene kom ved Live Fjørtoft Aak (x3), Elin Golmen (x2), Sanna Mahle (x2) og Eivor Ulvund.

Kapteinsteam

Består kommende sesong av Silje Melsæther, June Grønseth og Elin Golmen, disse tre skal være bindeleddet mellom trenerne og spillerne og har fått et stort ansvar igjennom det.

Skjermbilde 2022-03-30 kl. 14.35.04.png
Kapteinsteam

Silje om kapteinsteamet: "Vi i kapteinsteamet har et ekstra ansvar i forhold til det å være forbilder, motivatorer og ledera. Kunne gi spillergruppa og trenera motivasjon og energi i både medgang og motgang. I tillegg til det å holde ro og balanse når det koke som mest. Vi skal stå fram og være gode forbilda for yngre og lovende spillera. Og minst like viktig holde gleden og den positive energien i laget både på og utafor bana. Vi skal være en trygghet for spillergruppa og sørge for at alle blir sett og hørt. I år har vi også et spillerutvalg som er bindeleddet mellom spillergruppa og trenerteamet. Allikevel har vi i kapteinsteamet god kommunikasjon med både spillergruppa og med trenerteamet i forhold til fotballfaglig innspill og kultur".

J16 NM

Vårt lovende J16 NM lag spilte også 2 kamper i løpet av måneden, mot henholdsvis Spjelkavik og Sykkylven. Dette laget er sammensatt av spillere fra Kvinner A og breddeavdelingen til MFK igjennom D2 og J17/15. Dette samarbeidet mellom AA og breddeavdelingen gir gode forutsetninger for at MFK skal kunne gi de mest lovende jentene god matching i NM. Ordinære runder starter i august - der blir det spennende å få målt krefter mot noen av landets beste lag.

Live Holten, kaptein på J16 NM laget:
"Det er deilig å være i gang med NM igjen. Det er så utrolig gøy, en konkurranse hele veien, vinn eller forsvinn. Vi har jo spilt 2 kvalik kamper, 2-0 mot Spjelkavik og 9-0 mot Sykkylven. Kampen mot Spjelkavik var en ok kamp, vi fikk til bedre spill og mer balltempo etter hvert, men vi var ikke på det nivået vi egentlig er på. 0-0 til pause, men etterhvert i 2. omgang løsnet det og det kom to kjappe scoringer etter hverandre. Kampen mot Sykkylven var veldig bra. Vi startet kampen med masse energi og god intensitet. Vi fikk til mye bra spill og dominerte kampen. Masse mål og gode valg gjennom hele kampen. Vi kom jo langt i NM i fjor, dessverre tapte vi i finalen, som har vært tungt. Men i år er vi revansjesugne, jeg merker at stemninga i laget er bra. Vi har fått en bra start på NM året 2022. De yngste begynner å ta litt mer plass, som er veldig bra, vi trenger et lag med selvtillit".

Skjermbilde 2022-04-01 kl. 11.32.48.png
J16 NM laget etter seieren mot Spjelkavik

Treningsleir

I påsken reiser Molde Kvinner til Salou i Spania på treningsleir, der ligger alt til rette for noen gode treningsdager og fine kamper. Etter treningsleiren skal vi tilbake til seriestart hvor RBK2 venter i første kamp 23 april - vi gleder oss til kampene kommer i gang!