GODT NYTTÅR!

Et givende 2022 er lagt bak oss

I året 2022 opplevde Molde kvinner mye, et utfordrende og givende år som har gitt oss god læring igjennom alle de opplevelse vi har hatt sammen fra treningsleiren vi hadde i Barcelona apriltider til cupfinale i november.

I 2 divisjon kjempet vi om et opprykk til 1 divisjon, men vi lykkes ikke dette året, der Tiller fra Trondheim ble for sterke - fra det tar vi med oss en rekke læringspunkter og forbedringspunkter. Samtidig tar vi med oss en 2 plass i serien og en høstsesong der vi gikk ubeseiret uten å slippe inn mål.

I NM senior slo vi Herd (1 runde) og spilte en jevn kamp mot AAFK Fortuna (2 runde) hvor vi knepent tapte 0-1 på et solfylt Aker stadion - en fin referanse for oss på det tidspunktet og samtidig gav det oss en viktig pekepinn på veien videre.

I NM J19 mot slutten av året gikk vi hele veien til finalen for første gang i klubbens historie på kvinnesiden, vi spilte mot tradisjonelt sett sterke lag som Stabæk i semifinale og Klepp i finalen, begge kampene var svært tette og jevne, men vi evnet å vippe dem i vår favør. En fantastisk prestasjon som gir en indikasjon på hvor vi står i en nasjonal sammenheng!

GULL.jpeg
VINNERE!

I året 2023 går vi for første gang inn i et år med en uttalt ambisjon fra klubben om at Molde kvinner skal ta steget opp i Toppserien innen rimelig tid, dette gir spennende føringer for alle involverte rundt laget, klubben, byen og regionen.

I den kommende sesongen går vi inn i en spisset 2 divisjon med fjorten andre sterke lag, dette gir interessante føringer for spillere og ledere rundt laget der vi nå må strekke oss etter et høyere nivå - men vi har svært god tro på vi med dagens tropp kan slå godt i fra oss også på dette nivået!

I (for å bruke et godt Molde-uttrykk) er svært takknemlig for å få muligheten til å lede Molde kvinner inn i 2023 sammen med et fantastisk team - som jeg vet strekker seg langt og jobber knallhardt for å legge til rette for at spillerne og laget som helhet har de beste forutsetninger for å utvikle seg til stadig nye høyder. Vi blir gode sammen!

BBmfk damer-1.jpg
LAG! (RBnett)

På vegne av Molde kvinner med ønske om et godt nytt år,

Erlend Holmlund