FRIGG NESTE MOTSTANDER!

Laget fra Majorstuen kommer på besøk!

På søndag kommer et nytt bekjentskap på besøk til Molde, nemlig den tradisjonsrike klubben Frigg. I fjor spilte Frigg i 2 divisjon avdeling 2 hvor de endte på 5 plass, et knapt poeng bak Lyn 2 og dermed utenfor sikker plass. Det førte til (med fjorårets seriesystem) at de måtte ut i en nedrykkskvalikk mot Sarpsborg og Gimletroll (nå Start), hvor alle lagene møtte hverandre en gang. På imponerende vis holdt Frigg plassen etter en solid 5-0 seier i siste og avgjørende kamp mot Gimletroll og dermed var de klare for spill i 2 divisjon også i 2023.

I de 3 kampene Frigg har spilt til nå i årets sesong, har de tatt med seg en uavgjort i serieåpningen mot Herd, før de tapte 2-0 mot Avaldsnes 2 på bortebane. I runde 3 tok de en sterk 2-1 seier over Amazon Grimstad på Tørteberg kunstgress og de står dermed med 4 poeng etter de første kampene. Frigg valgte å trekke laget fra NM senior og spilte dermed ikke kamp i midtuken (HamKam vant på walkover).

Inn mot årets sesong har Frigg forsterket seg med Emilie Finnevolden som tidligere hamret inn scoringer for Hønefoss på ulike nivåer, og hadde i 2022 14 mål på 20 kamper for dem. En annen angrepsspiller de har forsterket seg med er Dorthea Mørkved Glorud som har spilt en årrekke for Fart (19 mål på 20 kamper i 2 div 2022), som også hadde en visitt i Toppserien for Røa hvor hun fikk noen kamper. Utover det har de mistet tidligere Toppseriespilleren Ida Fjordbakk til Røa, en spiller med over 100 kamper på høyere nivå. Uavhengig av spillerlogistikken til Frigg møter vi et solid Frigg lag som garantert vil gi oss god kamp på søndag.

Vi håper å seg deg på Aker stadion søndag!

Frigg

Søndag 7.mai

Kl: 14.00 (dørene åpner 13:15)

Aker Stadion

Inngang 9

Vel møtt til kamp!

Billetter til kampen kan kjøpes her!

Du kan fortsatt sikre deg sesongkort til alle kampene i NM og 2 divisjon.