DEADLINE DAY SIGNERING!

Johanne Østby Haug klar!

I overgangsvinduets siste timer ble Johanne Østby Haug (f. 2003) klar for Molde kvinner ut sesongen 2023. Hun kommer til oss fra Vålerenga der hun har spilt på rekruttlaget i år og fått med seg 15 kamper og 3 scoringer i årets sesong, i tillegg til dette har hun fått med 2 kamper for A-laget mot Porsanger i cupen og Lyn i Toppserien. Tjueåringen har totalt fått med seg 40 kamper for VIF2 i 2 divisjon hvor hun også har scoret 15 mål fra sin midtbaneposisjon. Tidligere i karrieren har hun vært innom Ski/Langhus og Kolbotn.

Ivrig etter å komme i gang!

"Jeg valgte å komme hit til Molde fordi jeg har stor tro på satsingen som blir gjort på kvinnesiden her. Jeg tror det kan bli veldig gøy og lærerikt å få være en del av et lag som har store ambisjoner om å rykke opp. I tillegg er Molde veldig flinke til å utvikle spillere, så derfor tror jeg det er riktig klubb for meg som ønsker å ta ytterligere steg for å bli en bedre fotballspiller. Jeg har allerede blitt tatt godt imot av både spillere og trenere, og gleder meg veldig til å komme i gang!"

Vi ønsker Johanne velkommen til byen og laget!