ALTMULIGMANN!

Tor Melsæther

Vi fortsetter med å presentere personer rundt damelaget. Flere har også andre oppgaver i Akerakademiet og Molde FK.

De fleste lag har legender fra banen, men Tor Melsæther begynner å nærme seg en legende i Molde FK sammenheng utenfor banen! Han har vært (og er igjen) med i Tornekrattet i mange år, vært trener for aldersbestemte lag og lenge vært lagleder for damelaget. Han fikser alt fra treningsopphold i Spania til kaffekoking og draktvasking på Aker Stadion! Han har sett nærmere 1500 kamper der lag fra Molde FK har vært involvert!!

----------

Hvilket år begynte du i Molde FK? Oj, den var ikke helt lett. Første periode var nok som spiller, tipper 76-79. Så begynte jeg å trene min eldste datter Helene og hennes lag, det må ha vært i 2005.

Hva er din rolle? De siste 6 årene har jeg vært lagleder, eller Kitman som de kaller det i MFK.

Hva jobber du med når du ikke hjelper damespillerne?  Da jobber jeg som selger i TOOLS.

Det ryktes at du har en idrettskarriere bak deg. Kan du si litt om det?  Den har vel ikke vært så enorm, men har spilt for en rekke klubber opp gjennom årene. Spilte i gamle 3-div både for Rival, Vestnes-Varfjell og Tomrefjord. Men kan legge til at jeg ble solgt for 9000 kr fra Granlia FK i Molde til Tomrefjord. Det var faktisk Jim Solbakken som lokket meg over dit (Kanskje det var da han oppdaget sine egenskaper som agent).

Har du et forbilde? Har ikke hatt så mange forbilder, men kan ikke komme utenom min far, han har lært meg mye.

Favorittlag? MOLDE FK. Ingen over og ingen ved siden. Men jeg har også ett stort hjerte for Derby County, det har jeg hatt siden 1972.

Hva motiverer deg i den jobben du gjør  for damespillerne?  Det er veldig mye. Spillere kommer og spillere går, men alle legger ned en fantastisk innsats når de er her. Alle viser at de setter pris på den jobben Teamet rundt laget gjør. Å få være med på denne reisen med jente/damefotballen i Molde er fantastisk.

Det gir meg også utrolig mye at jeg fortsatt har god kontakt med spillere som har vært her tidligere, jeg har fått meg mange gode venner. Håper noen av de en gang kommer tilbake og tar ett tak, enten som spiller eller trener i MFK.

Ditt beste fotball (-idretts)minne? Her har jeg utrolig mange, men det minnet som har gjort meg mest stolt er seieren i Dana Cup i 2013 med J16 og 3 plass med J15. Finalen vant vi 7-0. Ett stort øyeblikk for en trener. Kan også nevne seier i Norway Cup med J19 og J17, da som lagleder.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball? Tren mye med ball, og ha det kjekt. Sett deg både kortsiktige og langsiktige mål. Men kanskje noe av det viktigste, gi ikke opp om ting ikke alltid går som du tror eller vil. Krum nakken og kjør på.

Tips om utdannelse/jobb som kan kombineres med fotball?  Det kan være så mangt, men det viktigste er at man trives. Da kan det meste kombineres.