45 SESONGER FOR MOLDE FK!

Ida Hasselgård, Silje Melsæther og Anna Bye

I dag presenterer vi de tre spillerne våre med flest sesonger i Molde FK. Silje Melsæther, Anna Bye og Ida Hasselgård har til sammen 45 sesonger i den blå trøya!

Vi vil også benytte anledningen til å takke og ønske velkommen.

Guro Dahle, vår eminente midtstopper, reiser fra området for å studere. Guro har vært "en bauta" på og utenfor banen for Molde FK Kvinner i flere år, og vi takker (foreløpig) for din innsats og ønsker deg lykke til med studiene.

Alida Hagset reiser i disse dager for å lære og forsvare Konge og Fedreland. Pga pandemien ble det ikke så mange offisielle kamper for oss, men du har lagt ned et flott treningsarbeid. Vi ønsker lykke til i Forsvaret og håper å se deg i blått igjen!

Jarl Torske er en kjent figur innen norsk fotball, og han har hatt flere roller i sitt lange fotball liv. Han er nå ansatt som trenerutvikler i Akerakademiet, og Molde FK Kvinner vil dermed også nyte godt av hans kunnskaper. Velkommen!

----------------

Navn; Silje Melsæther

Hvor gammel er du? Snart 19 (født 2001)

Hvilket år begynte du i Molde FK?  2006

Posisjon på banen?  Keeper

Skole/linje? 4.året ved toppidrettslinja på Molde vgs

Har du et forbilde? Bestefar

Favorittlag? Molde og Arsenal

Hva motiverer deg med fotball? Det som motiverer meg med fotball er samholdet og at vi jobber og trener sammen hver dag for å utvikle oss og bli bedre fotballspillere. Det er motiverende å se progresjon og det er motiverende å jobbe sammen med venninnene sine for å klare å nå sine egne, andre sine og de felles måla vi har.

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det?Mine sterkeste sider fotballmessig må nok være rekkevidda mi og at jeg er flink på å kommunisere med mine medspillere. Noe jeg vil bli bedre på er beinbruk. Ønske å kunne slå langt og treffe akkurat det jeg vil treffe. Det er noe som må øves på, rett og slett terping og å sette seg store og små mål.

Du har vært mange år i Molde FK. Ser du noen fordeler ved å være i samme klubb over tid? Ja, jeg får kanskje et litt annet forhold til selve klubben enn det dem som kommer fra nærområdene eller utenfra gjør. Jeg er stolt av å spille for Molde, dette skyldes nok kanskje at jeg har vært i  klubben her så lenge, og Molde vil nok alltid være klubben i mitt hjerte. Jeg kjenner også på en ansvarsfølelse for å vise nye spillere og andre hvor fin klubb vi har.

Ditt beste fotballminne? Vinne Norway Cup 2018, og kanskje spesielt kvartfinalen hvor jeg hadde flere redninger i straffespark konkurransen.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball? Mitt beste tips er å ha det gøy. Spill med venner og leik med ball. Ta med  ballen overalt. Tren best og mest, som vil si at når du er på trening er du der for å trene, ikke for å bli trent. Sett deg mål og jobb mot dem.

--------------------------

Navn; Anna Bye

Hvor gammel er du? 18 år (født 2001)

Hvilket år begynte du i Molde FK?  2006

Posisjon på banen?  Høyre vingback

Skole/linje? 4.året toppidrett Molde vgs

Har du et forbilde? Hemmelig

Favorittlag? Barcelona

Hva motiverer deg med fotball? Fotball er kjempegøy og jeg ønsker å trene slik at jeg kan bli god nok til å spille på et høyt nivå i Norge først og fremst.

Hva er dine sterke sider fotballmessig? Hva vil du bli bedre på? Og hvordan jobber du med det? Mine sterke sider fotballmessig er at jeg er hurtig og fysisk sterk og at jeg har god kondisjon. Jeg ønsker å bli bedre teknisk for at jeg skal kunne utfordre mere på min posisjon som vingback. Jeg ønsker også bli bedre på presisjonen på pasningsspillet mitt. Jeg jobber jo med det jeg vil bli bedre på på trening og har også egentrening.

Du har vært mange år i Molde FK. Ser du noen fordeler ved å være i samme klubb over tid? Fordelen med å ha spilt i samme klubb siden jeg startet med fotball er at jeg har fått trent etter MFK sin treningsfilisofi. Siden jeg kun har spilt for denne klubben føler jeg en sterk tilhørighet, noe som kanskje ikke de som har vært her kort tid gjør like sterkt.

Ditt beste fotballminne? Norwaycup 2018, da vi vant gull.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball? Trene mye, bidra til godt samhold i spillergruppen og se på mye fotball. (Kom å se oss når vi spiller kamp!).

Navn; Ida Hasselgård

Hvor gammel er du? 18 år (født 2002)

Hvilket år begynte du i Molde FK? 2006

Posisjon på banen? Midtbane

Skole/linje? Toppidrett på Molde VGS

Har du et forbilde? Hemmelig

Favorittlag? Molde FK Kvinner

Hva motiverer deg med fotball?
Først og fremst gir fotball meg en enorm glede. Alt fra å slå en god pasning på trening til å vinne en kamp gir motivasjon. Det å se utvikling både i laget og i egne ferdigheter gir også ekstra motivasjon til å jobbe enda hardere for å fortsette utviklingen. I tillegg har vi et godt miljø i laget og har det artig sammen utenfor banen.

Mine sterkeste sider som fotballspiller vil jeg si er spilleforståelse, teknikk og treningsvilje. Noe jeg jobber med er den defensive delen av spillet, og spesielt hvordan jeg kan vinne ballen oftere. Jeg bruker blant annet videoanalyse til å gå gjennom hva jeg kunne gjort annerledes i ulike situasjoner, og prøver å ta steg neste trening.

Siden jeg har vært her såpass lenge føler meg ekstra knyttet til og glad i MFK. Det gjør noe med motivasjonen til å ta steg som lag. Jeg bryr meg også ekstra mye om bredden i klubben og synes det er gledelig å se at unge jenter blir tatt godt hånd om.

Ditt beste fotballminne?
Her må jeg trekke fram J16 cupfinale i 2015, Norway Cup gull i 2018 og landslagsspill.

Har du noen tips/råd til yngre jenter som vil bli gode i fotball?
Mitt beste tips er å få med venner på bana og bare ha det gøy med kula! Dersom man kjenner at man virkelig vil satse, handler det om å ta ansvar for egen utvikling og trene mye og riktig.