Svendsen til Hammarby

Angrepsspilleren Sander Svendsen (20 år) solgt til Hammarby.

Administrerende direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at Sander Svendsen er solgt til Hammarby.

I e moldenser og i e stolt av det🌹

— Sander Svendsen

Sander har spilt 103 obligatoriske kamper for Molde FK, der hele 102 av kampene var før han fylte 20 år! Han debuterte for A-laget 9.mai 2013, og har satt inn 24 mål i Eliteserien og NM. Så langt i år har han spilt 18 kamper og satt inn fem mål. Sander sender sin hilsen til alle med blått hjerte:

- Ønsker å takke Molde FK og Molde by for noen fantastiske år. Gjennom snart 15 år i klubben, fra minste årskull til høyeste nivå har jeg gjennom oppturer og nedturer lært og opplevd fotballens og livets alle mulige sider. Klubben har formet meg og utviklet meg til å være den fotballspilleren og det mennesket jeg er i dag. Valget ved å forlate Molde var ikke lett, men samtidig føltes dette riktig for meg nå. Ønsker alle i klubben lykke til videre og forhåpentligvis får jeg mulighetene til å avslutte en lang og innholdsrik karriere i hjerte av Rosenes by. Jeg er evig takknemlig for hjelpen, støtten og gleden jeg har fått fra både klubben og alle som tilhører Molde by. Måtte trønderne få smake Molde på sitt beste i morgen, sammen skal både spillere, ledere og tilskuere valse over Rosenborg og etterhvert hente seriegullet hjem til byen det hører hjemme i💙 Molde er og blir min hjemby og vil alltid ha en stor plass i mitt hjerte. I e moldenser og i e stolt av det🌹 En kjærlig hilsen, Sander.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, ønsker han lykke til i ny klubb:

- Sander var tydelig på at han hadde lyst på en ny utfordring, og når vi ikke ble enige med han og agenten om ny kontrakt så følte vi det var riktig å selge han nå. Vi fikk en ok sum for han og vi ønsker Sander lykke til videre. Han har vært en fantastisk gutt å jobbe med!

Vi takker Sander for tiden i Molde FK og ønsker han lykke til i Hammarby!