Seier mot Kristiansund

Vi vant treningskampen mot Kristiansund på Aker Stadion onsdag.

Det var duket for et aldri så lite nabo-oppgjør på Aker Stadion før laget reiser til Marbella. På andre banehalvdel var det Kristiansund som stod, og de var klare for kamp.

Men det var de blåkledde som startet best.

Allerede etter 16 sekunder vinner vi en corner. Corneren slås inn, og der stiger dagens kaptein, Leo Skiri Østigård, til værs, men heading går over Kristiansunds keeper.

Vi fortsetter med å ta styring i kampen. Vi kombinerer fint i midtbanen og med de tre i angrep, og kommer oss rundt ved flere anledninger uten at de helt store sjansene skapes.

Den største kommer etter 15 minutter.

En meget frisk Fredrik Aursnes slår en flott ball over til høyreback Remmer, som kommer seg i innleggsposisjon. Innlegget er minst like bra som pasningen før, og det er bare tilfeldigheter at ikke Brustad får headingen mellom stengene. Veldig bra angrepsspill av Molde, selv om scoringen uteblir.

Det vil Thomas Amang gjøre noe med minuttet etter.

Utspillet fra keeper vinnes av Leo Skiri Østigård, som header ballen til Amang. Spissen setter fart, utfordrer og kommer seg innafor sekstenmeteren, før han hamrer ballen opp i nettaket bak Kristiansunds sisteskanse. Dermed står det 1-0 til Molde.

Etter 22 minutter er hjemmelaget på farten igjen etter et frispark. Igjen er foten til Fredrik Aursnes presis, og igjen er det Leo Østigård som vinner hodeduellen i feltet, og Brustad er millimetere fra å få tåa på ballen og i mål.

Molde fortsetter å spille en meget sterk første omgang på Aker Stadion. De slipper Kristiansund lite til i kampen, og skaper mye langs høyresida.

Flere mål blir det ikke, og det står 1-0 til pause.

I pausen gjør Molde to bytter, de tar ut målscorer Amang sammen med Fredrik Brustad, og Matias Mostrøm entrer banen sammen med vår nye back, men ving for dagen, Kristoffer Haugen.

Etter 50 minutter er Wadji nære med å doble ledelsen. Han utfordrer, drar av to mann og kommer seg inn i midten av sekstenmeteren, men avslutningen går rett på keeper.

Etter 54 minutter er samme mann på farten igjen. Denne gangen er det Eirik Hestad som spiller ham nydelig igjennom i bakrom, skuddet går dessverre i nettveggen. Nære!

I det 60 minuttet gjør Molde fem bytter. Aursnes, Hestad, Telo, Remmer og Wadji går ut, og inn kommer Nattestad, Markovic, Sarr, Hussain og Ssewankambo.

Kampen roer seg etter hvert noe ned. Det skapes lite begge veier, og vi er kompakte bakover og slipper Kristiansund sjelden innpå oss.

Flere mål blir det ikke, og kampen ender 1-0 til Molde.

Nå reiser vi til Marbella fredag, der har vi tre treningskamper, her finner du oversikten.