Seier mot Hødd

Molde slo Hødd komfortabelt i tirsdagens treningskamp på Aker Stadion.

I solskinnet på Aker Stadion ble de fremmøtte vitne til en komfortabel 3-1-seier i treningskampen mot Hødd tirsdag.

Linde, Remmer, Gabrielsen, Forren, Haugen, Normann, Hestad, Hussain, Chima, Amang og Brustad var de elleve som fikk gleden av å starte kampen.

Mål i første spilleminutt

Og hjemmelaget virket heltent. For allerede etter 50 sekunder scorer Daniel Chima Chukwu på sin første touch på ballen. Dermed leder Molde 1-0 omtrent før publikummet hadde rukket å sette seg på solsiden av stadion.

To minutter senere er Molde på farten igjen. Hestad er mannen som avslutter, men denne gangen går ballen utenfor målet til Hødds keeper.

Bortelagets første avslutning kommer etter fem minutter, men den går godt over målet til Linde.

Molde med full kontroll

Etter 13 minutter er vi farlig frempå igjen. Molde får etablert spillet langt inne på Hødds banehalvdel, og Kristoffer Haugen bruker sin presise venstrefot til å finne Brustad. Innlegget heades over av sistnevnte.

Moldes første hjørnespark kommer etter 19 minutter. Etzaz Hussain slår inn fra venstre, ballen ender hos Normann som på volley avslutter med venstrefoten, men avslutningen stryker stolpen.

Etter dette spilles det kontrollert på Hødds banehalvdel. Molde har ballen og forsøker å finne åpninger, og etter 35 minutter tester Eirik Hestad venstreslegga. Han drar seg inn i banen og klemmer til fra 18 meter, ballen går i stolpen og Hødd får til slutt klarert. Godt forsøk av midtbanespilleren.

Fem minutter senere står plutselig Amang alene med keeper, avslutningen reddes med mesterlig fotarbeid av sisteskansen.

I det vi går inn i tilleggstiden er samme mann nære nok en gang. En flott 45-graders pasning fra Remmer på høyre finner til slutt Amang, men avslutningen går rett på keeper.

Dermed går vi til pause med 1-0

Tidlig scoring

Ole Gunnar Solskjær gjør syv bytter i pausen. Ut går Remmer, Gabrielsen, Forren, Haugen, Hestad, Brustad og Amang, de erstattes av Telo, Gregersen, Sarr, Wadji, Strand, Aursnes og Hagbø.

Etter halvannet minutt dobler Wadji ledelsen etter at Molde har slått leir i Hødds sekstenmeter.

Og fire minutter senere sitter den igjen!

Hussain slår en god pasning til Mathias Normann som på ett touch lekkert drar seg inn i boksen til Hødd, før han enkelt legger ballen til venstre for keeper. 3-0 etter 51.minutter.

Etter dette roer kampen seg betraktelig. Telo og Hussain leverer gode avslutninger som keeper avverger i det 57. og 58.minutt.

I det 69.minutt reduserer Hødd etter en feil i Molde-forsvaret, avslutningen hamres inn bak en sjanseløs Linde.

Flere mål blir det ikke, og kampen ender 3-1!

Neste kamp på Aker Stadion er mot Tromsø 2.april klokken 18.00, her kan du kjøpe billetter til kampen.