Nattestad klar for Molde FK

Den færøyske forsvarsspilleren Sonni Ragnar Nattestad (22 år) har signert en avtale med Molde FK ut 2019.

Administrerende direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at Nattestad er klar for Molde FK. Den 197 cm høye midtstopperen har flere år i danske FC Midtjylland, og kommer nå fra den islandske klubben FH Hafnarfjördur der han ble islandsk seriemester. Nattestad spiller også på landslaget til Færøyene.

Jeg er veldig spent og gleder meg til å treffe resten av gutta og støtteapparatet. Jeg ser virkelig frem til dette

— Sonni Nattestad

Han beskriver seg selv som en høy forsvarsspiller med god venstrefot, og har flere styrker:
- Jeg er sterk i lufta og har en veldig god venstrefot, og taklingene mine er ganske heftige , ler Nattestad som håper på å utvikle seg enda mer i klubben.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, sier at signeringen av Nattestad viser klubbens ambisjoner for sesongen 2017:

Nattestad i aksjon for Færøyene. NTB Scanpix

- Vi har signert en spiller som vil komme inn og heve nivået på laget vårt allerede fra første kamp. Allerede med masse av internasjonal erfaring har han blant annet fysikken, med sin rå styrke og god fart som en av sine forser, samtidig som han har en god pasningsfot. Vi skal legge til rette for at Sonni får ta neste steg i sin utvikling i trygge omgivelser, sammen med våre andre sultne spillere. Denne signeringen viser tydelig våre ambisjoner i sesongen som kommer.

Vi ønsker Sonni velkommen til klubben!

Sonni Nattestad:

• Posisjon: Midtstopper

• Født: 05/08 1994 (22 år)

• Nasjonalitet: Færøyene

• Høyde: 197cm