Horvath klar for Club Brugge

Moldes førstekeeper solgt til den belgiske klubben Club Brugge

Adm.direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at klubbene er enige om en overgang for den amerikanske keeperen Ethan Horvath (21).

Det er en stor klubb, et større steg enn Molde og jeg ser frem til dette.

— Ethan Horvath
Horvath kom til Molde FK som 17-åring og skrev profesjonell kontrakt da han fylte 18 år sommeren 2013. Han spilte seg inn som førstekeeper i 2015, og har 56 obligatoriske kamper for Molde. I årets sesong har han stått 22 av 30 kamper i Tippeligaen, og imponerte stort i Europa League-kampene. Horvath ble Norgesmester med Molde FK i 2014, og debuterte også på det amerikanske A-landslaget tidligere i år.

- Jeg valgte Club Brugge fordi «keeperscenarioet» deres passet best til meg og min situasjon med å komme meg videre i karrieren. (…) Det er en stor klubb, et større steg enn Molde og jeg ser frem til dette.

— Ole Gunnar Solskjær
Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, sier at interessen for Horvath var forventet, spesielt etter de gode prestasjonene han gjorde i Europa League høsten 2015:

- Vi er flink til dette. Hente spillere, utvikle de og selge de til større klubber. Det er et salg vi er fornøyd med og en gutt vi kommer til å savne, men han er alltid velkommen tilbake, sier Solskjær.

Molde FK takker Ethan for tiden i klubben, og ønsker han lykke til videre i ny klubb!

Foto artikkelbilde: NTB Scanpix