Alex fornyer kontrakten!

Alex Craninx har signert ny avtale med klubben ut 2023

Den 24 år gamle keeperen har skrevet under på en ny kontrakt med Molde Fotballklubb som strekker seg ut 2023. Alex har stått 20 kamper for MFK denne sesongen. 11 i Eliteserien og 6 i Europa League kvalifiseringen.

SLhLJsJSwKo
Alex Craninx i aksjon i kampen mellom Molde og Ranheim på Aker Stadion.Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

– Jeg føler meg hjemme her

– Det har vært fantastisk i Molde helt siden første dagen jeg ankom. Jeg føler meg hjemme her, og alle i klubben har tatt imot meg som sin egen sønn. De er veldig omsorgsfulle og har tatt godt vare på meg. Derfor er jeg veldig glad for å ha fornyet kontrakten. Nå skal jeg fortsatte å jobbe og sammen skal vi kjempe for å vinne flere titler, samtidig som vi drømmer om Champions League, sier Craninx.

Craninx_kontraktsforlengelse_wide copy
Foto: NTB scanpix . Grafikk: TINGH

– Vist at han hører hjemme på dette nivået

– Vi er veldig glad for at Alex har forlenget sin avtale. Han har denne sesongen fått vist mye av potensialet sitt i perioden Andreas Linde var skadet, og har vist at han hører hjemme på dette nivået. Vi er trygg på at Alex vil fortsette sin utvikling og ta nye steg de kommende årene. Han er en særdeles hardtarbeidende type, som kjemper hver dag for å forbedre seg selv, og dytter de andre i riktig retning. Vi har hatt kultur for å utvikle topp-keepere i Molde de siste årene, så vi gleder oss til å fortsette å utvikle Alex og se hvor god han kan bli, sier manager Erling Moe.

birkpix_gullfeiring-3142
Hovedtrener Erling Moe er meget fornøyd med at Alex har signert ny kontrakt. Foto: Tingh