David Fofana er nå klar for Molde FK

Adm. direktør Ole Erik Stavrum bekrefter at angrepsspilleren David er spilleklar og har inngått en avtale ut sesongen 2024 med Molde Fotballklubb.

David Datro Fofana (f. 22.12.2002 fra Elfenbenskysten) er nå klar for Molde

Adm. direktør bekrefter at David nå er spilleklar for klubben og har inngått en avtale ut 2024 med Molde Fotballklubb. David har vært med i landslagstroppen for Elfenbenskysten i 2020.

-En skikkelig spennende unggutt, et prospekt som vi har fulgt lenge nå. David var faktisk på besøk i mars 2020 rett før covid-19 kom og vi måtte sende ham hjem i igjen.  Vi har holdt kontakten og han har hatt en fin utvikling der nede og har vært med i landslagstroppen til Elfenbenskysten.  Det er en unggutt som vi har store forhåpninger til.  Vi skal være med på «fotballveien» til David, slik at han blir så god som mulig, men det vil selvsagt bli en tilvenningsperiode sier hovedtrener Erling Moe.

-Jeg er veldig glad for avtalen med Molde Fotballklubb og ser frem til kunne score mange mål for klubben og ønsker å bli en toppscorer.  Jeg trives veldig godt i Molde, en stille, flott by og jeg har blitt veldig godt mottatt her, hyggelige mennesker sier David Datro Fofana.

Molde Fotballklubb ønsker David velkommen!