– Vi gleder oss veldig!

Supportene i ryggen og selvtilliten hjemme på Aker Stadion skal gi Molde seier mot Hibernian FC torsdag kveld, og dermed mulighet til å skrive ny Europa-historie i høst.

Torsdag 16. August kl. 19.00 braker det løs i den returoppgjøret i 3. kvalifiseringsrunde i Europa League. Kampen i Edinburgh endte til slutt 0-0, så MFK må score for å avansere til neste runde.

Manager Ole Gunnar Solskjær ser fram til hjemmekampen torsdag kveld.

– Det blir en kjempeartig kamp, vi gleder oss veldig. Vi har en liten utfordring siden vi ikke fikk noen mål i Skottland forrige uke, så vi bør helst ikke slippe inn noen mål, sier Solskjær.

Se hele videointervjuet over.

– Vi er mye bedre rustet nå til den andre kampen, etter å ha spilt mot dem en gang, så vet vi bedre hva som møter oss på torsdag, sier han.

Fordel på hjemmebane

Å få spille på hjemmebane tror manageren blir en fordel, sjøl om underlaget ikke kommer til å være avgjørende.

– Gressbana der borte var som å spille på kunstgress, helt fantastisk. Nå blir det en fordel for oss å ha supportene i ryggen. De hadde 20.000 på tribunen der borte. Og så har vi selvtilliten på hjemmebane, som kanskje er den største fordelen. Vi har spilt så bra her hjemme i det siste, sier Solskjær.

Særlig søndagens kamp mot Brann ga påfyll av selvtillit på Aker Stadion.

– Energien vi får fra en sånn kamp må vi bruke. Vi må så klart fonne balansen mellom å gå i strupen på dem og passe på at de ikke får en tidlig scoring. Det har vi gjort bra i hjemmekampene i de to første kvalifiseringsrundene, sier Solskjær.

Vil skape ny historie

Hvis Molde slår Hibernian torsdag, venter den siste Play-off-runden for å komme inn i et gruppespill i Europa League.

– Et av målene i år er å komme til et gruppespill i Europa. Det er drømmen, og de minnene vi kan få ute i Europa lever lenge, vi husker alle kampene mot Ajax, Celtic og Fenerbahçe sist vi var i gruppespillet. Nå kan vi få muligheten til å skape ny historie hvis vi kvalifiserer oss, sier Solskjær.

Om Molde vinner på Aker Stadion står enten Zenit St. Petersburg eller Dinamo Minsk for tur. Der endte det første oppgjøret 4-0 i favør hjemmelaget Dinamo.

Billetter til kampen på torsdag kan kjøpes her!