Tap mot Bodø/Glimt

Vi taper kampen mot Bodø/Glimt etter overtidsmål.

Det ble ikke den festkvelden vi hadde håpet på Aker Stadion søndag kveld.

Hør hva Moldes bestemann Tobias Svendsen, og Ole Gunnar Solskjær hadde å si etter kampen.

Jevn åpning

Første omgang var jevnspilt, og uten de helt store sjansene. Den største kom etter 26 minutter, når Kristoffer Haugen slår et perfekt innlegg fra venstre på hodet til Brustad, headingen reddes på strek av Glimts keeper.

Minuttet etter er det plutselig bortelaget som varter opp med sin første mulighet. Spiller seg flott igjennom, men Andreas Linde er stor når han redder skuddforsøket fra Opseth i én mot én-situasjonen.

De lokale tar ansvar

Idet vi er inne i første omgangs siste minutt bestemmer imidlertid de lokale gutta for å ikke gå målløse av banen.

Tobias Svendsen går og går innover i banen, og prikker ballen på perfekt tidspunkt til Eirik Hestad som enkelt runder keeper og legger ballen i det åpne målet. Dermed går hjemmelaget til pause med 1-0.

Molde tøffest ut

Andre omgang starter som vi avsluttet den første. Molde trykker på ut av startblokkene, men klarer ikke omsette noen av mulighetene i mål. Molde har ballen mest de første 15 minuttene av omgangen, og Glimt skaper så godt som ingenting.

Men likevel blir vi straffet knallhardt etter 67 minutter.

Bodø/Glimt stormer framover på en kontring når vi står høyt i banen. Først redder Andreas Linde skuddforsøket fra Layouni, men returen klarer selv ikke super-svensken å gjøre noe med. Zinckernagel er nådeløs når han banker ballen i korthjørnet, og Glimt har utlignet.

Avgjøres på overtid

Kampen ser ut til å gå til poengdeling når fjerdedommer viser 4 minutter tillegg på tavla.

Men i det siste spilleminuttet faller avgjørelsen.

Et langt innkast fra høyre stusses videre i Moldes boks, og der er Opseth som vinner den siste hodeduellen og legger ballen i mål. Dette er det siste som skjer i kampen, og Glimt stikker av med alle tre poengene.

Neste hjemmekamp

Heldigvis er det bare noen få dager til neste hjemmekamp, og første mulighet til å reise seg igjen. Strømsgodset kommer på besøk på fotballens nasjonaldag, og vi trenger virkelig din støtte. Klikk her for billetter.