Tap mot Brattvåg

G19-laget tapte generalprøven mot Brattvåg mandag kveld.

G19-laget vårt stod mandag kveld side om side med Brattvåg i det som var deres siste test før Youth League-oppgjøret mot selveste Monaco onsdag 7.februar.

Første omgang

Første omgang bar kanskje preg av et forferdelig surt og vanskelig nordvestlandsvær. Kraftige snøbyger gjorde dette til en svært vanskelig affære for begge lag.

- I første omgang så vi så vidt ballen, sier Moldes Martin Ove Roseth

De første 45 kunne knapt by på en eneste sjanse til noen av lagene før det klokka var passert 44 minutter. Da med Leo Skiri Østigård på en corner som blir reddet av mannen på bakre stolpe, før Elias Mordal tar turen fra sin høyre backposisjon og forsøker et skudd som går like utenfor.

Lagene gikk til pause med 0-0, noe som var en veldig presis og rettferdig oppsummering.

Andre omgang

Så fikk kampen et væromslag. Etter en mildt sagt rolig første omgang, ble denne av et annet kaliber.

Og det var hjemmelaget som startet best.

Etter forsøk på forsøk fra høyrekanten fikk Molde en corner i det 61.minutt. Corneren slås inn på hodet til Østigård som vinner duellen, ballen havner til slutt hos Gussiås som er iskald og setter ballen bak tidligere Molde-spiller Da Silva i målet.

Og det var corner Brattvåg skulle svare på.

For knappe tre minutter senere er det bortelaget som gjør mål etter corner. Corneren svinges inn, der går Mirza opp og stanger ballen via en spiller og i lengste hjørnet.

Etter dette ble det Brattvågs kamp, og de gikk opp i ledelsen etter 69 minutter. Denne gangen er det Thomas Martinusen som gjør mål og det står 1-2 på tavla.

Etter dette svinger kampen fram og tilbake. Molde er frampå ved flere anledninger uten å skape det helt store.

Etter 82 minutter er Moldes midtbane uoppmerksom, og pasningen brytes av et Brattvågbein som stormer i angrep, og Leine setter kontrollert 1-3 bak Byttingsvik i mål, og kampen er kjørt.

Samme mann gjør 1-4 etter 89 minutter.

Flere mål ble det ikke, og resultatet er nok i overkant mot den fotballen som ble spilt.

Nå venter Monaco, og vi får krysse fingrene for litt ordentlig ruskevær når franskmennene kommer oppover neste uke.

En dårlig generalprøve gir en god premiere!