Solid innsats på G18-landslaget

Moldespillerne viste seg frem i G18-landslagsturneringen i Portugal.

Moldespillerne Leo Skiri Østigård, Tobias Hammer Svendsen og Eman Markovic ble tatt ut til G18-landslaget som spilte turnering i Lisboa i forrige uke.

Portugal, USA og Japan var motstandere i turneringen Lisbon International. Vertsnasjonen Portugal var første motstander, og Norge ble kontret i senk og tapte til slutt 3-0. Alle de tre Molde-spillerne startet denne kampen. Det gjorde de også neste kamp mot USA, som Norge dominerte og vant 2-1.

I den siste kampen var det Tobias H.Svendsen som avgjorde med scoring for Norge, en kamp de slo Japan 1-0. Etter en målløs førsteomgang tok Norge ledelsen syv minutter etter pause.

- Scoringa kom etter at vi hadde et veldig godt press-spill. Magnus Lankhof Dahlby gjorde en kjempejobb og vant ballen før han spilte den videre til Eman Markovic som uselvisk rullet den videre til Tobias Svendsen som avsluttet iskaldt i hjørnet, forteller landslagstrener Pål Arne «Paco» Johansen til fotball.no.

Norge avsluttet dermed turneringa i Portugal godt.Vi gratulerer Moldespillerne med god innsats på sitt landslag!

Les mer om G18-landslaget her

Foto: Erik Gusterud