SEIER

Fantastisk vær, fantastisk resultat. Les alt om kampen her.

Start kom til Aker Stadion med en fersk og etterlengtet seier i bagasjen søndag, men hjemmelaget var et revansjesugent lag etter forrige ukes nederlag mot Ranheim.

Molde best i gang

Molde kjørte på fra start og fikk seg en corner allerede etter tre minutter. Herifra fortsatte vi å angripe gjestene, med mange gode kombinasjoner på høyrekanten.

Etter 15 minutter får vi dagens første sjanse når Remmer slår en god ball opp til Aursnes. Sistnevnte mister ballen, men der kommer Brustad i full fart og hamrer ballen i nettveggen.

Hussain åpner ballet

Etter 22 minutter sitter den endelig. Molde presset høyt med tre mann, forsvarsspilleren havner i ubalanse, og Etzaz Hussain er bestemt når han snapper opp ballen og setter den i nærmeste. Dermed står det fullt fortjent 1-0 til hjemmelaget.

To minutter senere er Chima nære å doble ledelsen. Driller av Start-forsvaret, men alene med keeper klarer han ikke å få ballen forbi og i mål.

Kanon-utligning

Ti minutter senere er Start på en sjelden visitt. Molde klarerer, men det hindrer ikke Aremu å prøve lykken. Volleyen hamrer han i krysset, og Start er plutselig inne i kampen igjen.

Til pause står det 1-1.

Chima med scoring

Molde går hardt ut i andre omgang, og setter seg umiddelbart i respekt.

52 minutter står det på klokka når Chima endelig finner veien til nettmaskene etter litt klabb og babb inne i feltet.

Chima IMGL1791

To minutter senere er det Hussains tur til å teste Starts keeper. Skuddet fra 20 meter får han til å gå ut i full strekk, og Start slipper med skrekken.

Etter dette kjører Molde på, og Start har nok med å løpe i mellom.

Når Aursnes frispark ti minutter før slutt går rett i mål, er kampen punktert og 3-1 er fasit når dommer blåser av kampen.