Storseier mot Dinamo Brest

Årets siste treningskamp på Marbella endte med seier, fire mål og hattrick av Thomas Amang!

Etter en drøy uke på Spanias sørkyst var det klart for siste treningskamp mot hviterussiske Dinamo Brest, før laget vender snuten hjemover mandag.

Dette ble en solid avslutning på oppholdet.

Brest med tidlig ledelse

Etter å ha startet best får vi oss en smell etter åtte minutter. Dinamo Brest skyter fra kanten av sekstenmeteren, ballen endrer retning og havner hos en fri mann på høyre side av boksen. Dermed er det hviterusserne som tar ledelsen på Marbella Football Center.

Dinamo Brest fortsatte etter dette med å holde ballen i laget, uten å skape noen store farligheter for oss.

Molde tar over

Etter 16 minutter skaper vi vår første store sjanse. Kristoffer Haugen slår et godt innlegg fra venstre, Chima stiger til værs og header, men keeper vipper ballen over til corner.

25 minutter er spilt når Molde får tre cornere på rad, ballen ender til slutt ute hos Normann på venstre, som slår et godt innlegg mot Fredrik Brustad, som får headingen på mål. Igjen er Brests sisteskanse våken og får ballen ut til nok en corner.

Herifra er det kun Molde som spiller. Vi triller ball og leter etter åpninger, og får nok en cornerserie etter 33 minutter, uten at vi klarer å få omsatt disse i mål.

Det vil Thomas Amang gjøre noe med.

Etter 38 minutter slår en veldig frisk Eirik Hestad en ball opp på Amang som elegant vender bort forsvarsspilleren, setter fart og er iskald når det kun er keeper som gjenstår. Han plasserer ballen elegant til venstre for keeper, og utligningen er et faktum.

Kun to minutter senere er samme mann på farten igjen. Vegard Forren slår en glimrende ball i bakrom på en lynhurtige Amang, som slår tversover til Fredrik Brustad, avslutningen går like utenfor mål, og vi går til pause med 1-1.

I pausen går Chima, Normann og Forren ut og blir erstattet av Østigård, Strand og Svendsen.

(saken fortsetter under bildet)

Hattrick for Amang

Vår kamerunske spiss var langt fra ferdig for dagen, og i det 54. minutt sitter den igjen.

Amang jager og jager, keeper får en dårlig touch og Amang er nådeløs når han snapper opp ballen og setter den i mål. Vi har snudd kampen!

Vi skaper mye bra langs høyresida i denne perioden, med Remmer og Brustad som snart skal få revansj for missen i første omgang.

61 minutter er spilt når Hestad nok en gang er stødig på labben og spiller igjennom Fredrik Brustad som parkerer Brests forsvarsspiller, før han elegant runder keeper og setter ballen i nota. Flott angrep av Molde!

Molde gjør nå to bytter; Aursnes og Remmer erstattes av Ssewankambo og Gregersen.

Like etter setter vi spikeren i kista. Ssewankambo slår en glimrende ball til Brustad som er på et perfekt løp, han slår ballen inn til Amang som enkelt setter sitt tredje for dagen, og det står 4-1 på tavla!

Etter dette kontrollerer vi inn resultatet med å holde på ballen og spille godt.

I det 82.minutt klippes Tobias Svendsen stygt ned av en Brest-spiller som er heldig med ikke å bli utvist i den situasjonen.

Flere mål blir det ikke, og kampen ender 4-1! Neste lørdag venter Aafk på Aker Stadion!