Komfortabel seier mot Træff

Molde tok seg enkelt videre i cupen.

Molde møtte onsdag Træff i cupens første runde. Kampen endte 6-1 til de blå etter tre scoringer av Chima, to av Wadji og ett av Brustad.

Innlegg = mål

Det tok ikke bortelaget mer enn drøye seks minutter før dagens første satt i nettet. Fredrik Aursnes slår igjennom Fredrik Brustad, han slår hardt, lavt inn og der dukker Daniel Chima Chukwu opp som får en enkel jobb med å sette ballen i mål.

Fem minutter senere er vi vitne til en reprise av det første målet. Aursnes finner Brustad, nytt hardt innlegg som denne gangen ender hos Wadji på bakerste stolpe som setter ballen i kassa. 2-0 til de blåkledde etter 11 minutter.

To minutter senere er det Brustad sin tur til å være sistemann på ballen. Denne gangen etter innlegg fra venstre hvor det er Telo som slår inn, et høyt innlegg som ender hos Brustad på bakerste, han bredsider ballen enkelt i mål, og det står 3-0.

Molde har full kontroll på det hele. Tre av tre mål kommer etter gode innlegg, og det fjerde skulle ikke bli et unntak.

Wadji løper seg fri i boksen, innlegget fra høyre er presist, og Wadji setter sitt andre for dagen.

Etter det fjerde målet roer det seg veldig på Reknesbanen. Molde har full kontroll og hjemmelaget skaper lite. Vi går til pause med 4-0.

Tobias Svendsen i aksjon mot Træff

Andre omgang

Træff går rett i strupen på Molde, og det tar ikke hjemmelaget mer enn 36 sekunder før reduseringen er et faktum.

Men Træff får det ikke enklere av den grunn.

Etter 61 minutter scorer Molde nemlig sitt femte for dagen. Angrepet starter på høyresida hvor Telo kaster til Sarr. Telo får igjen ballen og spiller den til Hagbø. Unggutten finner Tobias Svendsen sentralt i ballen som forlenger ut til Remmer som kommer på et fint løp. Innlegget er nok en gang presist, og Chima scorer sitt andre for dagen.

Rett før slutt kroner Chima dagen ved å sette sitt tredje, og hattricket er et faktum.

Vi vinner 6-1 på Reknesbanen, og er videre i cupen!