Målfest

Vi kjørte over Sandefjord i årets første kamp, og vant til slutt 5-0, les alt om kampen og se hva Ole Gunnar, Aursnes og Haugen sa etter kveldens fest!

Endelig var ventetiden over, og serien skulle sparkes i gang på Aker Stadion.

På motsatt banehalvdel stod Sandefjord, som ikke ante hva som møtte dem.

Fem mål, fem målscorere.

Rolig start

20 minutter ut i kampen var det lite som tydet på at dette skulle bli en målfest. Ingen av lagene skapte de helt store sjansene, og det virket som begge lag hadde litt høye skuldre denne kvelden.

Etter 22 minutter får hjemmelaget sin første store mulighet. Forsvarsklippen Vegard Forren ruver høyest på en corner som slås inn på bakerste stolpe, headingen fra Forren reddes med et nødskrik fra Sandefjords sisteskanse.

Annullert mål og straffe

På påfølgende corner oppstår en merkelig situasjon i Sandefjords boks.

Petter Strand slår en utoverskrudd corner, Normann vinner duellen og header ballen i mål, men dommer har allerede blåst av for straffespark. Babacar Sarr dras ned i feltet i samme situasjon, og det er ingenting å si på at vi får straffespark der.

Fredrik Aursnes er mannen som trer frem, og fra ellevemeteren gjør Hareid-gutten ingen feil når han finter bort keeper og setter årets første scoring på Aker Stadion.

Tre minutter senere står samme mann fri på bakerste stolpe, avslutningen går dessverre over mål.

Etter 36 minutter sitter den igjen.

Babacar Sarr knuser en Sandefjord-spiller i lufta, ballen heades til Normann, som header videre til målscorer Aursnes som på et touch spiller navnebror Brustad i bakrom. Den hurtige vingen gjør ingen feil når han setter ballen kontrollert i hjørnet bak Sandefjords keeper, og det står 2-0 til Molde når vi går i garderoben etter 45 minutter.

(Saken fortsetter)

Brustad gjør 2-0 (foto: Per Tormod Nilsen)

Ut i hundre

Molde startet andre omgang slik de avsluttet den første. Hurtige kombinasjoner fremover på banen, og allerede i første minutt er Brustad og Strand nære scoring på skudd og retur.

Fire minutter senere er det Thomas Amang som viser seg frem. Han får en pasning fra Vegard Forren, vender opp på hjørnet av 16-meteren og skrur ballen mot lengste hjørne. Skuddet går i stolpen og ut.

Men Thomas Amang har ikke glemt hvordan han skal score mot Sandefjord.

Etter 57 minutter sitter den nemlig for den unge kameruneren. Fredrik Brustad jager og stresser forsvarsspilleren som slår en vanskelig ball tilbake til keeper, der er Amang våken, snapper ballen og setter den enkelt i målet foran Tornekrattet, 3-0 til Molde, og Amangs tredje mot Sandefjord på to kamper.

Amang satt vårt tredje for dagen (foto: Per Tormod Nilsen)

To minutter, to mål

Festen var ikke ferdig på Aker Stadion.

Etter 63 minutter kommer Brustad seg ned på dødlinja, Eirik Hestad kommer på et sugende løp inn mot 16-meteren, Brustad spiller 45 grader ut og 4-0 er et faktum. Flott mål av Hestad.

To minutter senere kommer et kunstverk av et mål, signert Petter Strand. Mathias Normann slår en glitrende ball i bakrom, mottaket til Strand er silkemykt, det samme er avslutningen som er en elegant lobb over Johansen som måtte hente dagens femte ut av målet. Bedre kan det ikke gjøres!

- Kan ikke be om en bedre start

Manager Ole Gunnar Solskjær var naturligvis en fornøyd mann etter kampen.

- Vi er kjempefornøyde. Vi scorer fem mål, vi holder nullen, vi kan rett og slett ikke be om mer.

- Fem forskjellige målscorere...?

Helt topp! Jeg har ikke lyst at én skal score fem mål. Vi trenger mål fra midtbanespillerne våre også etter at vi mistet Bjørn (Bergmann Sigurðarson), så det er fantastisk å se at flere stepper opp og tar ansvar for å score mål, og at vi deler det på fem er helt supert.

(saken fortsetter)

20180311190848_IMG_8514
Petter Strand med et fantastisk mål (foto: Per Tormod Nilsen)

Fredrik Aursnes scoret årets første mål for oss, og hadde assist til Brustad like etter, og han smiler fra øre til øre når vi treffer ham.

- Dette var fantastisk. Det var deilig å score i en periode hvor spillet ikke helt hadde satt seg, for da løsna det virkelig. Jeg er veldig fornøyd med lagets prestasjon i dag. Vi står på og koser oss utpå der, og stemninga fra publikum var upåklagelig, smiler Aursnes.

Kristoffer Haugen leverte en solid debut for oss i dag fra sin venstre back-posisjon og slo flere gode innlegg, samtidig var han stødig som en klippe bakover.

- Veldig, veldig deilig å endelig være i gang igjen. Vi spiller veldig god fotball i perioder, og det er utrolig kjekt å være en del av dette Molde-laget. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen, uttaler vår nye mann.

Nå venter Haugesund i neste kamp

Disse startet kveldens kamp

Fra høyre (4-3-3)

Linde

Remmer - Sarr - Forren - Haugen

Normann
Hestad - Aursnes

Brustad - Amang - Strand

Benken:

Ranmark, Ssewankambo, Mostrøm, Østigård, Svendsen, Chima og Håland.