Linde debuterer på A-landslaget

Tatt ut i morgendagens startellever mot Slovakia.

Sveriges A-landslag er for tiden i Abu Dhabi for å sparke i gang landslagssesongen 2017. De har allerede spilt mot Elfenbenskysten (1-2 tap), og i morgen avslutter de Januarturneen med en kamp mot Slovakia.

Landslagstrener Janne Andersson tok ut Moldes keeper Andreas Linde i A-troppen for første gang, og allerede i morgen får han debutere. I dag ble startelleveren offentliggjort på svenskfotboll.se

Slovakia befinner seg på en 25.plass i FIFAs verdensrangliste, og tapte sin første kamp 1-3 mot Uganda:

- Det är ett bra lag. Det är många inhemska spelare, men flera representerar också lag i Polen och Tjeckien. De vann bland annat mot Skottland med 3-0 i sin senaste VM-kvalmatch, sier Janne Andersson til svenskfotboll.se.

Kampen spilles kl. 16.45 (lokal tid) på Zayed Sports City Stadium.

Vi gratulerer Andreas og ønsker lykke til!

Sveriges XI: 1 Andreas Linde - 5 Anton Tinnerholm, 2 Linus Wahlqvist, 21 Jacob Une Larsson, 4 Joakim Nilsson - 13 David Moberg-Karlsson, 14 Joel Allansson, 8 Oscar Lewicki, 9 Victor Claesson - 17 Alexander Isak, 10 Sebastian Andersson.

Foto: Ihse / NTB Scanpix