- Første gang jeg har hatt dårlig selvtillit

Fredrik Aursnes om fjoråret, målsetninger for årets sesong og om hvordan han tok tak i seg selv for å snu en dårlig trend.

Vi treffer den blide Hareid-gutten i resepsjonen på stadion. Han har akkurat gjort seg ferdig med dagens første treningsøkt ute på feltet, og nå er det lunsj før økt nummer to.

- Kan vi ikke ta oss en prat nå da? spør han.

Sesongen 2017

Forrige sesong var opp og ned for Fredrik Aursnes. Da vi i mai slet med å få gode resultater, var også midtbanespilleren inne i en tung periode.

- Jeg følte jeg rett og slett ikke presterte godt nok, og ikke tok vare på sjansene jeg fikk. Gjør man seg ikke fortjent til å spille, får man ikke spille. Så enkelt er det.

22-åringen hadde før dette hatt en veldig positiv kurve siden han kom til klubben fra Hødd i 2015. Han trente godt og følte stor utvikling.

Så gikk alt litt tyngre.

- Dette var vel første gangen jeg virkelig hadde dårlig selvtillit. Ingenting stemte, og til tider spilte jeg rett og slett dårlig. Jeg skuffa meg selv, og alt var veldig slitsomt en periode.

Trening 09.05.17 Foto PT.Nilsen Aursnes
Aursnes tok tak i egne prestasjoner

- Gikk i meg selv

Etter å ha lagt bak seg mai-måned som ga seks av femten mulige poeng, begynte snuoperasjonen.

- Jeg tror alle gikk i seg selv, vi tok oss rett og slett sammen.

Fredrik nevner også den mye omtalte formasjonsendringen som en viktig faktor for å snu den dårlige trenden.

- Etter hvert som vi ble kjent med systemet fikk vi veldig trua. Vi ble trygge i posisjonene, og etter noen kamper med gode resultater begynte selvfølgelig selvtilliten å komme tilbake. Utover sommeren og høsten følte jeg personlig at jeg presterte godt, og at laget spilte bra. Da er alt mye "kjekkare", smiler Moldes nummer 17.

Om kommende sesong

Den unge midtbanespilleren mener det er viktig at vi har beholdt stammen i laget som tok sølv i fjor.

- Vi er en veldig fin gjeng. Nå har vi hatt enda en sesong på oss til å bli bedre kjent og på å bygge relasjoner. Sånn sett føler jeg vi er bedre rustet enn på samme tid i fjor. Så vi må bare fortsette den positive utviklingen vi hadde fra juni og utover høsten.

Fredriks personlige mål er krystallklart .

- Målet er å spille fast.

Odd-MFK 1-2 NTB Scanpix feiring Aursnes
Aursnes leverte en sterk høstsesong

Du kan sikre deg sesongkort for 2018 her!