10.000 til håndballtalent

Ragnhild Valle Dahl fikk 10.000 kr. i "Paulsen-prisen" fra Molde FK.

Spillerne i Molde FK har en intern botkasse, der det samles inn penger når regler blir brutt. Det kan være alt fra å komme for sent til trening, få unødvendige kort i kampene til å ikke ha med seg kake når man har bursdag. Det blir fort mye penger i løpet av et år, der deler går til en fellestur etter endt sesong.

Annonse:

Spillerne velger også å sette av penger til et lokalt idrettstalent, en pris de kaller "Paulsen-prisen". Det var tidligere Molde-spiller Kristoffer Paulsen Vatshaug som tok initiativ til å gi noe tilbake til idretten, og følgende kriterier ligger til grunn:

• Ung idrettsutøver
  • Talentfull innenfor sin idrett, Norges-nivå eller høyere
  • Tilknytning til vårt nærområde.
  • De rette holdningene i forhold til MOT sine kjerneverdier

I år har spillergruppa bestemt at Paulsen-prisen går til håndballtalentet Ragnhild Valle Dahl, vi gratulerer!

Prisen ble utdelt av kaptein Ruben Gabrielsen og botsjef Vegard Forren på vegne av spillergruppa, til stor overraskelse for Ragnhild.

- Jeg ble veldig overrasket, men det var snilt! Jeg fikk jo ikke vite noe på forhånd, så det kom litt overraskende på, sier Ragnhild etter at prisen ble overrakt på Aker Stadion i dag.

Ragnhild får Paulsen-prisen

Vegard Forren har latt seg imponere av talentet til Ragnhild:

- Vi har en tradisjon med å kåre et lokalt talent og bidra med en pengestøtte for videre utvikling. Det er sikkert mange som fortjener prisen, men vi i spillergruppa falt på Ragnhild. Vi har jo fulgt med i håndballen som gror godt i Molde, og Ragnhild har imponert flere av oss. Hun er sterk i både forsvar og angrep.

Paulsen-prisen er ment som en anerkjennelse av et talent og arbeidet som har blitt lagt ned for å komme dit utøveren er i dag. Den er også ment som en inspirasjon til videre arbeid. Ragnhild vil bruke pengene til noe innen videre satsing, men er litt usikker på hva:

Kanskje et nytt ballnett med gode baller som jeg kan trene med, vi får se.

Vi gratulerer Ragnhild med prisen, og ønsker henne lykke til videre i karrièren.

Tidligere vinnere:

• 2016: Tonje Kvendseth (Molde Turnforening)

• 2015: Alexander Johnson (Skihopp/kombinert, Molde og Omegn IF)

• 2014: Rikke Gjeitnes Dahle (langrenn, orientering, skiskyting)

• 2013: Axel Dossou-Gouin (Molde Fekteklubb)